kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶

امکان پیدا شدن مدارک گمشده در «پست‌‌یافته»

شرکت پست در قالب ارائه سرویسی به نام «پست‌یافته» امکانی فراهم کرده که افراد بتوانند از طریق پایگاه اینترنتی این شرکت به جست‌وجوی مدارک گمشده خود بپردازند .



به گزارش ایسنا، براساس این طرح، فرد پس از ورود به سایت شرکت پست و قسمت پست‌یافته با وارد کردن نام، نام خانوادگی و نام پدر خود می‌تواند مطلع شود آیا مدارکش به دفاتر پستی تحویل داده شده یا خیر؟
بنابر امکاناتی که این سایت در اختیار کاربران قرار می‌دهد، برخی مدارک از جمله شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه، کارت‌های نظامی، کارت ملی، اسناد مالکیت، عقدنامه، وصیت‌نامه، دفترچه بیمه، مدارک بانکی، کارت‌های اعتباری بانکی، کارت دانشجویی و مدارک تحصیلی، کارت بیمه وسایط نقلیه، سند، معاینه فنی و سایر مدارک خودرو، پروانه‌ها و گواهی‌ها، لوازم خانگی، انواع چک، طلا، جواهر و اشیاء قیمتی، انواع کیف، انواع کارت شناسایی، اوراق سهام و کارت هوشمند سوخت را از طریق این سایت می‌توان جست‌وجو کرد.
با توجه به امکانات این سامانه، در صورتی که مدرکی مفقود شده باشد با یک جست‌وجوی ساده در صورتی که مدرک مربوطه به دفاتر پستی تحویل داده شده باشد به فرد اعلام شده و حتی تاریخ تحویل آن هم اعلام می‌شود.
البته بر روی این سایت توضیحی داده نشده که برای دریافت مدارک باید از چه طریق اقدام کرد اما براساس اعلام شرکت پست برای دریافت مدارک مربوطه لازم است فرد به نزدیکترین دفتر پستی محل سکونت خود مراجعه کند.
روابط عمومی شرکت پست در این باره به ایسنا اعلام کرد: نکته مهمی که باید در این زمینه مدنظر داشت آنکه کلیه مدارک پیدا شده تنها تا 6 ماه در اداره پست باقی می‌مانند و پس از این مدت امحاء خواهند شد، لذا لازم است افراد در همین مدت برای دریافت مدارک مربوطه اقدام کنند.
قرار است در آینده‌ای نه چندان دور در قالب سرویس پست‌یافته امکانی در نظر گرفته شود تا کاربران این سرویس الکترونیکی بتوانند با ورود اطلاعات مربوطه، آدرس خود را اعلام کنند تا مدارک از طریق شرکت پست برای کاربر ارسال شود.
ارسال «پیشتاز» گذرنامه زائران حسینی‌(ع)
در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گذرنامه زائران عتبات عالیات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با استفاده از سرویس پست پیشتاز تحویل آنها می‌دهد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی و افزایش درخواست سفرهای زیارتی به کربلای معلی، براساس توافق‌های انجام شده، شرکت پست با فراهم کردن شرایطی، گذرنامه زائران را به صورت پیشتاز در سطح کشور تحویل آنها می‌دهد.
همچنین به دلیل حساسیت بالای گذرنامه و با توجه به اینکه تحویل مدرک فقط به مالک اصلی و در محل سکونت صورت می‌گیرد، از شهروندان درخواست شده کد پستی 10 رقمی و آدرس دقیق محل دریافت گذرنامه خود را هنگام ثبت نام ارائه کنند، تا روند تحویل آن در نهایت سرعت و دقت صورت گیرد.