kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۳

وندی شرمن :رآکتور آب سنگین اراک نباید راه‌اندازی شود

معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده هیات آمریکایی در وین اعلام کرد ایران نمی‌تواند رآکتور هسته‌ای اراک را به راه بیاندازد.

معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده هیات آمریکایی در وین اعلام کرد ایران نمی‌تواند رآکتور هسته‌ای اراک را به راه بیاندازد.
وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا، در جلسه خود با خبرنگاران گفت:  این آغاز فرآیندی است که پیچیده، سخت و طولانی خواهد بود.
وی در ادامه افزود: «زمانی که مسأله این همه مهم است و جزئیات اهمیت ویژه‌ای دارد باید زمان لازم را صرف کنیم تا اعتماد جامعه بین‌الملل را بدست آوریم.»
شرمن همچنین ضمن ابراز بدبینی نسبت به نیات کشورمان هم‌راستا با همتایان فرانسوی خود اعلام کرد : که ایران نمی‌تواند رآکتور هسته‌ای اراک را به کار اندازد زیرا پلوتونیوم، سوخت بمب هسته‌ای، تولید خواهد کرد.
وی در ادامه گفته است که انتظار دارد این مذاکرات سه روز به طول انجامد و عمدتا مصروف تعیین چگونگی سازماندهی به مذاکرات خواهد شد.
به گفته شرمن این امر شامل گروه‌های کاری، سطح کارشناسان فنی، چیستی و چگونگی مباحث و بازه‌های زمانی دیدارها خواهد بود.
این اظهارات در حالی بیان شده که در جریان مذاکرات قبلی و کنونی تیم مذاکره کننده کشورمان خواهان حسن نیت طرف مقابل برای دستیابی به توافق جامع و پیشبرد گفت‌و‌گوها شده‌اند.