kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۳۳
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۴

دست سارق در جیب کارآگاه گیر افتاد!

یک جیب‌بر حرفه‌ای که در طول سال حتی یک بار دستگیر نشده بود آخرین بار دستش در جیب یک کارآگاه گیر کرد.

یک جیب‌بر حرفه‌ای که در طول سال حتی یک بار دستگیر نشده بود آخرین بار دستش در جیب یک کارآگاه گیر کرد.
سرهنگ کارآگاه داوودفرد، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره دستگیری این سارق گفت: در چهارم دی ماه سال جاری سارق جیب‌بری به نام «محمد.ر» 37 ساله در ایستگاه اتوبوس بی‌آرتی خیابان مولوی در حال سرقت از جیب فردی در صف اتوبوس بود که بر حسب اتفاق کارآگاه پلیس آگاهی تهران بزرگ بود.
کارآگاه پلیس آگاهی با مشاهده صحنه سرقت در حالی که دست سارق در جیبش بود وی را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کرد.
متهم که در مراحل اولیه دستگیری منکر هرگونه ارتکاب سرقت شده و با ارائه اسامی مجعول قصد فریب کارآگاهان را داشت، پس از انتقال به پایگاه هفتم آگاهی و شناسایی هویت واقعی‌اش در همان مراحل اولیه رسیدگی لب به اعتراف گشود و به ده‌ها فقره جیب‌بری در خطوط اتوبوس‌های بی‌آرتی به ویژه در طول مسیر خاوران به آزادی و بالعکس اعتراف و عنوان کرد که با توجه به مهارت بسیار زیاد در جیب‌بری، در طول یک سال گذشته اقدام به جیب بری از مسافران اتوبوس‌ها کرده و به واسطه همین مهارت هیچکدام از مالباختگان در لحظه سرقت متوجه من نمی‌شدند.
متهم بنا بر اظهارات خود بیش از 12 سال است که به مصرف مواد مخدر اعتیاد داشته و هزینه مواد مصرفی خود را نیز از طریق جیب‌بری تامین می‌کند.
سرهنگ کارآگاه داوودفرد، تاکید کرد: با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان و برابر اعترافات متهم مشخص شد که متهم در ساعت‌های شلوغی خطوط اتوبوس به ویژه در زمان تعطیلی ادارات و همچنین بازار تهران اقدام به سرقت از شهروندان داشته است.
وی با اعلام دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم نیز اعلام کرد: با توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره جیب‌بری در طول یک سال گذشته و برای شناسایی مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده؛ لذا از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند می‌توانند جهت طرح و پیگیری شکایت خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان پانزده خرداد مراجعه کنند.