kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۳

فرار کودک 4 ساله سوری از جنگ

انتشار تصویر کودک سرگردان و تنهای سوری در حالی که به همراه خانواده از سوریه گریخته و پس از گم کردن آنها به طور اتفاقی و تنها به مرز اردن رسیده، احساسات کاربران شبکه توییتر در سراسر جهان را برانگیخته است.

انتشار تصویر کودک سرگردان و تنهای سوری در حالی که به همراه خانواده از  سوریه گریخته و پس از گم کردن آنها به طور اتفاقی و تنها به مرز اردن رسیده، احساسات کاربران شبکه توییتر در سراسر جهان را برانگیخته است.
به گزارش خبرگزاری‌ها، تصاویر این کودک 4 ساله سوری نخست در صفحه توییتر «اندرو کوپر» عضو تیم امدادرسان بین‌المللی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل مستقر در مرز اردن و سوریه منتشر شد، این کودک در حالی که یک بسته پلاستیکی را حمل می‌کرد به امدادرسانان سازمان ملل رسید. «کوپر» در صفحه‌اش نوشت: او اندکی پس از رسیدن به مرز سوریه و اردن به مادرش در این سوی مرز پیوست.
مروان 4 ساله به هنگام فرار از سوریه به همراه خانواده‌اش به سوی مرز اردن از خانواده‌اش جدا ماند  و تا مرز اردن را تنها طی کرد.
ولی شانس زیادی آورد که در مسیر گروه‌های «جگرخوار» قرار نگرفت.طبق گزارش‌های سازمان ملل مروان یکی از یک میلیون کودک آواره جنگ داخلی سوریه و 2 میلیون بزرگسال آواره است که طی 3 سال گذشته در اثر جنگ و کشتار مجبور به ترک خانه و زندگی خود شده است.
او احتمالاً خاطرات کودکی ندارد و از زمانی که چشم گشوده فضایی اضطراب‌آلود و جنگی را تجربه کرده است.