kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۳

50 شهید و 40 مجروح در تازه‌ترین عملیات تروریستی عراق

انفجارهای زنجیره‌ای در پایتخت و مناطق مرکزی عراق، 50 شهید و بیش از 40 مجروح برجای گذاشت.
انفجارهای زنجیره‌ای در پایتخت و مناطق مرکزی عراق، 50 شهید و بیش از 40 مجروح برجای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری‌ها، دیروز در بغداد، اور و استان‌های دیالی و بابل تروریست‌ها با انفجار هشت خودروی بمب‌گذاری شده غیرنظامیان را هدف قرار دادند؛ در بغداد نمازگزاران یک مسجد شیعیان و در شهر «اور» مسافران درون یک پایانه مسافربری هدف قرار گرفتند. شمار شهدای این دو حمله 20 نفر بود. در ارتباط با جزئیات انفجارها در استان‌های دیالی و بابل گزارشی نرسیده و فقط شمار شهدای کل حملات دیروز عراق 50 تن و مجروحان نیز 40 نفر اعلام شد.
وزارت کشور عراق هدف از این حملات را کاستن از فشارهای نیروهای دولتی علیه تروریست‌ها در استان الانبار اعلام کرد.
نیروهای عراقی طی دو ماه گذشته ضربات سنگینی را بر گروه‌های تروریستی القاعده و داعش در استان الانبار وارد کردند.
طبق آخرین گزارش‌ها، عشایر این استان جهت انجام عملیات جدید علیه تروریست‌ها کاملا آماده هستند و پیش‌بینی می‌شود که بساط تروریست‌ها در شهر فلوجه به زودی برچیده شود.
نیروهای دولتی در آخرین عملیات خود، هشت تن از عناصر داعش را در مناطق مرزی عراق و سوریه کشتند و شش تن دیگر را نیز زخمی کردند.
در عملیات دیگر، نظامیان توانستند یک پایگاه زیرزمینی متشکل از شش اتاق را در همین منطقه کشف کنند. این پایگاه نیز به داعش تعلق داشت.
منابع امنیتی عراق نیز اعلام کردند، دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی برای نظارت، هدایت و مسلح کردن تروریست‌های فعال در عراق، اتاق عملیات تشکیل داده است. شاهزادگان سعودی تاکنون دلارهای نفتی زیادی را جهت ضربه زدن به دولت عراق صرف کرده است.