kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۲

تشدید درگیری معترضان با پلیس در خیابان‌های بانکوک

تشدید درگیری‌ها بین پلیس ضد شورش تایلند و مخالفان دولت باعث کشته و مجروح شدن شماری از نیروهای امنیتی و معترضان شد.
تشدید درگیری‌ها بین پلیس ضد شورش تایلند و مخالفان دولت باعث کشته و مجروح شدن شماری از نیروهای امنیتی و معترضان شد.
منابع خبری روز گذشته اعلام کردند به دنبال افزایش شمار نیروهای امنیتی در مناطق مختلف «بانکوک» که با هدف جلوگیری از تصرف مجدد برخی مراکز و ساختمان‌های دولتی صورت گرفت، درگیری‌های شدیدی بین طرفین به وقوع پیوست که طی آن یک پلیس از ناحیه سر مورد هدف گلوله جنگی قرار گرفت و کشته شد. واحد مرکزی خبر دیروز به نقل از خبرگزاری «کیودو»‌نوشت 20 نفر نیز در جریان این درگیری‌ها مجروح شدند که تعدادی از آنها پلیس هستند.
دولت تایلند یک روز قبل از این ناآرامی‌ها هشدار داده بود در صورت حمله مخالفان به نیروهای امنیتی، پلیس اجازه شلیک به مهاجمان را داد اما گویا صدور مجوز شلیک نیز مانع از ادامه این اعتراض‌ها نشده است. سوتیپ تائوگسوبان»، رهبر مخالفان تایلند دیروز تاکید کرد به رغم همه تهدیدها محاصره دفتر نخست‌وزیری تا یک هفته ادامه خواهد داشت. تا بدین ترتیب به نخست‌وزیر اجازه ورود به دفتر کارش داده نشود. وی اعلام کرد اعتراض‌ها تا زمان برکناری «یینگلوک شیناواترا» ادامه خواهد یافت.
خانم شیناواترا که بیش از 3 ماه است از سوی مخالفان به اجرای بی‌چون و چرای خواسته‌های برادرش «تاکسین شیناواترا» متهم است، 13 بهمن ماه برای آرام کردن معترضان ضمن انحلال پارلمان، انتخابات عمومی پارلمانی برگزار کرد اما مخالفان نتایج آن را نپذیرفتند. «تاکسین شیناواترا» نخست‌وزیر اسبق تایلند است که به اتهام فساد از قدرت برکنار و به کشور دیگری گریخته است. مخالفان می‌گویند نخست‌وزیر فعلی به شدت تحت نفوذ برادرش است بنابراین باید از قدرت کناره‌گیری کند. از زمان آغاز ناآرامی‌های تایلند 11 نفر کشته و صدها نفر نیز زخمی شده‌اند.