kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۲

تجلیل احزاب سیاسی لبنان از سخنان اخیر سیدحسن نصرالله

احزاب لبنانی با تمجید از سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان،‌ماموریت دولت جدید این کشور را مبارزه با تروریسم اعلام کردند.
احزاب لبنانی با تمجید از سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان،‌ماموریت دولت جدید این کشور را مبارزه با تروریسم اعلام کردند.
به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، شورای هماهنگی تشکل احزاب و شخصیت‌های ملی لبنان در بیانیه‌ای از سخنان سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به مناسبت سالگرد فرماندهان شهید مقاومت تجلیل کردند. در این بیانیه تاکید شده است نصرالله در این سخنان مفاهیم ملی و جهادی واقعی را در حالی تبیین کرد که دولت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای حذف مسئله فلسطین با استفاده از سرگرم شدن کشورهای عربی و اسلامی به مشکلات داخلی تلاش می‌کنند. دور شدن آنها از مسئله محوری، این فضا را در مقابل دشمن قرار می‌دهد تا نظریه راه‌حل نهایی را برای فلسطینی‌ها به گونه‌ای تحمیل کند که فقط در راستای منافع خود (آمریکا و اسرائیل) و به زیان حقوق ملت فلسطین شامل آزادسازی سرزمین و بازپس‌گیری حقوق و بازگشت به وطنشان است.
شورای هماهنگی تشکل احزاب و شخصیت‌های ملی لبنان در بیانیه خود از تاکید سیدحسن نصرالله مبنی بر آمادگی کامل و همیشگی مقاومت برای حمایت از لبنان در برابر تجاوزات مستمر اسرائیل به حاکمیت لبنان و نیز هشدار رهبر مقاومت درباره خطراتی که امنیت و ثبات لبنان را از طرف اسرائیل تهدید می‌کند، تمجید کرد.
این شورا، وظیفه دولت جدید لبنان را تحکیم وحدت ملی و مبارزه با تروریسم اعلام کرده است.
پایان دادن به فعالیت رسانه‌های گمراه‌کننده که تاثیر منفی بر زندگی روزانه لبنانی‌ها دارند و حل پرونده‌های اقتصادی و اجتماعی از دیگر وظایف دولت جدید لبنان است.