kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۱۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱

کوتاه از شهرستان ها

اهواز- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خوزستان از راه‌اندازی سامانه پاسخگویی به سؤالات مردمی خبر داد.

راه‌‌اندازی سامانه پیامکی

اهواز- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خوزستان از راه‌اندازی سامانه پاسخگویی به سؤالات مردمی خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: این سامانه به منظور تسهیل ارتباط شهروندان خوزستانی با این معاونت و پاسخگویی به سؤالات و نیز به کارگیری نظرات و پیشنهادات مردمی در امور پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، راه‌اندازی شده است.

افتتاح 33 طرح عمرانی
الیگودرز- خبرنگار کیهان: فرماندار الیگودرز گفت: همزمان با ایام دهه فجر 33 طرح عمرانی و خدماتی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.
رضوی‌نژاد افزود: برای این طرح‌ها مبلغ 43 میلیارد تومان هزینه شده است که مهم‌ترین آنها شامل عملیات راه‌آهن ازنا-الیگودرز- اصفهان، آبگیری سد مخزنی حوضیان، واگذاری 700 واحد مسکن مهر و افتتاح استخر دانش‌آموزی است.

بهره‌برداری از 11 پروژه برق رسانی
سمنان- خبرنگار کیهان: معاون برنامه‌ریزی و عضو هیئت مدیره شرکت توزیع برق سمنان گفت: برای 11 پروژه برقی در شهرستان دامغان، اعتباری به مبلغ 5 میلیارد و 775 میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است.
سیدمحمد حسینی نژاد افزود: 2 پروژه روشنایی معابر با مبلغ 1 میلیارد و 79 میلیون ریال، 7 پروژه احداث و اصلاح حدود 7 هزار متر شبکه‌های فشار ضعیف و فشار متوسط با مبلغ 3 میلیارد و 577 میلیون ریال، پروژه تقویت ترانس هوایی روستایی رشم به مبلغ 219 میلیون ریال و یک پروژه هم در قالب ایجاد دو دستگاه پست زمینی بااعتبار 900 میلیون ریال از جمله پروژه‌های افتتاح‌شده در این منطقه است.

برگزاری همایش شعر انقلاب
گنبدکاووس- خبرنگار کیهان: هفتمین همایش شعر با کاروان انقلاب به مناسبت دهه مبارک فجر در سالن بسیج شهرستان گنبد کاووس برگزار شد. در این همایش شش نفر از شاعران شیعه و سنی این منطقه اشعار خودشان را در ارتباط با موفقیت‌های انقلاب اسلامی، اسلام، بنیانگذار جمهوری اسلامی و... قرائت کردند.

بهره برداری از 41 پروژه عمرانی
شرق گلستان- خبرنگار کیهان: به مناسبت دهه مبارک فجر، با صرف مبلغ 230 میلیارد ریال 41 پروژه عمرانی و اقتصادی باحضور مسئولان و مردم به صورت متمرکز در گالیکش به بهره‌برداری رسید.
از این تعداد 13 پروژه عمرانی و 26 پروژه اقتصادی افتتاح شد همچنین عملیات اجرایی دو پروژه دیگر در این شهرستان نیز آغاز شده است.
با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای 39 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

راه‌اندازی بخش قلب
رشت- خبرنگار کیهان: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بخش الکترو فیزیولوژی قلب در بیمارستان حشمت رشت راه‌اندازی شد.
استاندار گیلان در حاشیه افتتاح این بخش اظهار داشت: بخش «الکتروفیزیولوژی» قلب گیلان با 8تخت و 6میلیارد تومان هزینه برای درمان بیماری‌های قلبی در بیمارستان حشمت رشت راه‌اندازی شده است.
محمدعلی نجفی افتتاح این پروژه‌ها را اقدامی با ارزش در استان دانست و افزود: توجه به توریسم درمانی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان مورد تاکید است.

بهره‌برداری از 93 طرح توزیع برق
مازندران- خبرنگار کیهان: بهره‌برداری از 93 طرح شبکه توزیع برق مازندران با هزینه‌ای بالغ بر 57میلیارد و 450میلیون ریال در دهه فجر آغاز شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اعلام این خبر گفت: افزایش پایداری در شبکه‌های توزیع، ظرفیت‌سازی برای پذیرش مشترکان جدید، اصلاح و بهینه و تقویت شبکه و رفع حریم از اهداف این طرح‌ها است.
منوچهر جعفری افزود: برای عملیات اجرایی این پروژه‌ها 30هزار و 11متر شبکه فشار متوسط و 16هزار متر شبکه فشار ضعیف و 98 دستگاه پست و تابلوی توزیع با ظرفیت 18هزار و 420کیلو ولت آمپر احداث شده است و 62 روستا و 15هزار و 356 خانوار از نعمت این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

تولید 61 میلیون تن فولاد
چناران- خبرنگار کیهان: استاندار خراسان رضوی در مراسم بهره‌برداری از طرح تولید فولاد شرکت صنایع ذوب ‌آذرخش چناران گفت: ارتقاء تولید فولاد در استان به 61میلیون تن در سال در دستور کار است.
فروزان مهر افزود: برای ارتقاء تولید به 61میلیون تن به بیش از 8هزار و 900میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است وی ادامه داد: با ارتقاء تولید به سطح پیش‌بینی شده علاوه بر ایجاد 13هزار نفر اشتغال مستقیم، در عرصه فولاد، آینده درخشانی در انتظار استان خواهد بود که حرف‌های جدی در بازارهای داخلی و منطقه‌ای خواهد داشت.

افتتاح کانون اسلامی بانوان
همدان- خبرنگار کیهان:در مراسم آغاز به کار کانون اسلامی بانوان مدیر اجرائی این کانون گفت: کانون اسلامی خواهران زیرنظر موسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی فعالیت دارد و هدف از راه‌اندازی آن، سامان دادن به فعالیت‌های مختلف بانوان است.
فاطمه اسکندریان افزود: این فعالیت‌ها شامل اقدامات خودجوش، متنوع، خلاقانه در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی بانوان است که با سر و سامان بخشیدن به آنها از طریق کانون، ضمن ارتقاء سطح منزلت اجتماعی زنان، رویکرد اعتقادی و ارزشی آنها تقویت می‌شود.

افتتاح جایگاه سوخت سی ان جی
خرم دره- خبرنگار کیهان: چندین پروژه عمرانی، خدماتی، کشاورزی با حضور معاون عمرانی استانداری زنجان در خرم دره افتتاح شد.
افتتاح جایگاه سوخت سی ان جی شهید خاکی خرم دره با اعتبار بالغ بر 12میلیارد ریال، بهره‌برداری از چهار پروژه‌ شرکت سیلیس آرا مانتورینگ سالن تولید با هزینه 1میلیارد و ششصد میلیون ریال و یک فیلتر سالن‌های تولید و چسب شرکت با هزینه 1میلیارد و پانصد میلیون ریال و تصفیه خانه صنعتی و فضای سبز کارخانه با اعتبار نهصدمیلیون ریال از جمله پروژه‌ و طرح‌هایی بود که با حضور رحمتی معاون امور عمرانی استانداری در شهرستان خرم دره افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افزایش 3/5 درصدی سرانه فضای سبز
مشهد- خبرنگار کیهان: بر طبق یک برنامه 4ساله سرانه فضای سبز شهری مشهد از 1/5 مترمربع به 15مترمربع خواهد رسید.
صولت مرتضوی در مراسم افتتاح 57پروژه شهری گفت: در حال حاضر مساحت فضای سبز مشهد بالغ بر 3هزار و 200هکتار است که با افزایش سرانه طی سال‌های آینده این رقم به بیش از استاندارد لازم خواهد رسید.
وی با اشاره به کمبود منابع آب مورد نیاز فضای سبز اظهار داشت: طی یک ماه آینده30کیلومتر از اولین مسیر جداسازی آب شرب از آب خام، به بهره‌برداری می‌رسد که کمک زیادی به تامین آب و بالخصوص کاهش هزینه‌های آبیاری خواهد داشت.

بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی
اراک- خبرنگار کیهان: به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 11 طرح صنعتی در دلیجان به بهره‌برداری رسید. فرماندار دلیجان گفت: این طرح‌ها در زمینه‌های بازیافت ضایعات پلاستیک، تولید عایق رطوبتی، بازیافت انواع الیاف مصنوعی، پلی اتیلن، تولید انواع قیر صنعتی فعالیت دارند. اکبری افزود: برای این طرح‌ها یکصد میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

افتتاح 5 طرح عمرانی شهری
خواف- خبرنگار کیهان: با حضور فرماندار خواف و مسئولان 5 طرح عمرانی، شهری در خواف به بهره‌برداری رسید. پروژه‌های باجه پست بانک با اعتبار 5میلیون تومان، برق‌رسانی به مخازن آب آشامیدنی قاسم‌آباد به مبلغ 80میلیون تومان، موسسه قرآن و عترت زوزن با اعتبار 15میلیون تومان، پارک شهید چمران با اعتبار 60 میلیون تومان و ساختمان اداری اداره گاز با اعتبار 375 میلیون تومان از طرح‌های افتتاح شده است.