kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۰۹
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰

پای صحبت مردم


بی‌آبی در شهرک امید بابل
تعدادی از ساکنان شهرک امید بابل با مراجعه به دفتر نمایندگی کیهان در این شهر از مسئولان خواستند اقدامات لازم را برای برطرف کردن مشکل آب آشامیدنی این شهرک انجام دهند. این شهرک 5 هزار نفر سکنه دارد و در طول هفته به ویژه در روزهای پایانی آن با بی‌آبی مواجه است. به گفته اهالی در شهرک امید امکانات اولیه مثل نانوایی، فضاهای آموزشی، تاکسی تلفنی، مراکز خرید، مسجد و... وجود ندارند و مردم مجبورند وسایل موردنیاز را از بابل یا دیگر مناطق تهیه کنند.
بابل- خبرنگار کیهان
برخورد دوگانه میراث فرهنگی
مدتی است که میراث فرهنگی ماسوله خارج از ضوابط و به صورت سلیقه‌ای به برخی افراد اجازه ساخت بناهای خود با تیرآهن را داده و  این در حالی است که اجازه استفاده از تیرآهن به بسیاری از شهروندان برای ساخت و ساز را نداده و تاکید دارد که در ساخت و سازهای این شهر طبق قانون باید از مصالح سنتی و بومی محلی استفاده شود.
آخرین نمونه برخورد دوگانه میراث فرهنگی ساختمان یک عکاسخانه است که میراث اجازه داد سقف‌های آن با تیرهای آهنی و یک متر بالاتر از حد مجاز ساخته شود.
در همین راستا مردم ماسوله با مراجعه به شورای اسلامی این شهر ضمن انتقاد از عملکرد دوگانه میراث فرهنگی خواستار پیگیری مشکلات ساخت و ساز در این شهر تاریخی شدند.
یکی از اعضای شورای شهر ماسوله به خبرنگار ما اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی ماسوله برای بررسی چگونگی این برخوردهای دوگانه و خارج از ضوابط چندین جلسه با اعضای میراث فرهنگی مذاکره کرده‌اند لکن جواب قانع‌کننده‌ای از این اداره دریافت نکرده‌اند.
ماسوله- خبرنگار کیهان