kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۰۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳

تک‌تیراندازان فلسطینی ۲ نظامی صهیونیست را به هلاکت رساندند

با وجود تلاش‌های مرتجعین عرب، آمریکا و رژيم صهیونیستی برای خاموش کردن انتفاضه، خبر می‌رسد بر اثر عملیات شهادت‌طلبانه یک فلسطینی که اقدام به تیراندازی به سمت صهیونیست‌ها کرده دو نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند.

به گزارش فارس، به نقل از شبکه خبری «الرساله»، این عملیات روز جمعه در نزدیکی گذرگاه «ابوالریش» نزدیک به حرم ابراهیمی در الخلیل انجام شد و عوامل استشهادی موفق به فرار شدند.
روز جمعه، همچنین یک فلسطینی با سلاح سرد اقدام به انجام عملیات استشهادی در قدس اشغالی کرد که طی آن چند صهیونیست زخمی شدند. نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه نیز دو فلسطینی را در نوار غزه و کرانه باختری به شهادت رساندند و آمار شهدای انتفاضه در ششمین هفته به 78 نفر رسید.پایگاه خبری «العربی» از زخمی شدن دست‌کم 100 نفر در درگیری‌های کرانه باختری خبر داده است.
پاسخ به جنایات
رژیم صهیونیستی
کمیته‌های مقاومت فلسطین اما «عملیات قهرمانانه در الخلیل»‌ و «رام‌الله» را که به هلاکت و زخمی شدن تعدادی از نظامیان صهیونیست منجر شد، تبریک گفتند.
به گزارش تسنیم، به نقل از شبکه خبری «فلسطین الیوم»، کمیته‌های مقاومت فلسطین تاکید کردند که این عملیات پاسخی طبیعی به جنایت اعدام میدانی فلسطینیان بود.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز عملیات قهرمانانه در شهر الخلیل را تبریک گفت و تاکید کرد که این عملیات «تحول طبیعی» انتفاضه برای مقابله با تروریسم صهیونیستی است که جوانان و کودکان در ایست‌های نظامی را به شهادت می‌رساند و اعضای بدن شهدا را به سرقت می‌برد.
شبکه خبری المیادین اعلام کرده که سران عرب از محمود عباس خواسته‌اند «اوضاع در کرانه باختری» را آرام کند و از ادامه انتفاضه قدس جلوگیری نماید، چرا که در غیر این صورت تشکیلات خودگردان کرانه باختری را هم از دست خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شبکه المیادین افزود:‌«برخی کشورهای عربی عمده تلاش خود را برای مقابله با ایران و سوریه متمرکز کرده‌اند و نمی‌خواهند نگاه ما را از نبرد اصلی مورد نظر خود در سوریه دور کنند.
المیادین تاکید کرد: انتفاضه قدس اولویت‌های مورد نظر کشورهای عربی را برهم می‌زند به همین دلیل نمی‌خواهند از انتفاضه حمایت کنند.
با این حال فشار اسرائيل به این کشورهای مرتجع برای وادار کردن محمود عباس جهت اقدام علیه انتفاضه ادامه دارد.اما تظاهرات مردمی در لندن، پاریس و دیگر کشورها در حمایت از انتفاضه فلسطین همچنان ادامه دارد هرچند رسانه‌های وابسته به برخی کشورهای عربی از پوشش این تظاهرات و همچنین انتفاضه مردم فلسطین خودداری می‌کنند.
از سوی دیگر براساس آخرین نتایج نظرسنجی یک پژوهشکده در رام‌الله، 63 درصد از فلسطینی‌ها خواستار تشدید انتفاضه هستند.
این نظرسنجی بین 1200 نفر از کرانه باختری و غزه و با خطای 3 درصد انجام شده است.
شبکه تلویزیونی العالم نیز در گزارشی اعلام کرده که اتحادیه علمای مقاومت طی کنفرانسی در بیروت پایتخت لبنان بر ضرورت برملا کردن ناقضان حقوق ملت فلسطین و اتحاد مسلمانان در برابر غاصبان سرزمین فلسطین تاکید کردند. شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان نیز با پوشش درگیری‌های عصر روز جمعه میان نظامیان اشغالگر اسرائيلی و جوانان فلسطینی در مرزهای شرقی نوار غزه اعلام کرد که مردم فلسطین بر ادامه انتفاضه تا تحقق کامل اهداف خود تاکید می‌کنند.
سایر رویدادها
* روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت، دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به آینده بدبین هستند.
* مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی بر سر عامل تحریک خشونت‌های اخیر در کرانه باختری دچار اختلاف شده‌اند.
* قضات دادگاه کیفری بین‌المللی بار دیگر تاکید کردند که دادستان این نهاد باید در تصمیم خود برای عدم تحقیقات در رابطه با حمله اسرائیل به یک ناوگان کمک‌رسان غزه تجدیدنظر کند.