kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵

نظر سخنگو درباره فرافکنی‌های دولت / نوبخت: هم درست است هم نادرست!

سخنگوی دولت درباره ادامه فرافکنی‌ها در سومین سال عمر دولت یازدهم و انداختن مشکلات به عهده دولت پیشین گفت: این حرف هم درست است هم نادرست!


محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت  روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران که در ساختمان کوثر ریاست جمهوری برگزار شد اظهار داشت: شورای اقتصاد سرمایه گذاری مستقیم 6میلیارد دلاری را برای اجرا تصویب کرد.
وی بر همین اساس افزود: یک شرکت اروپایی برای احداث 4 نیروگاه سیکل ترکیبی و یک نیروگاه بادی با وزارت نیرو قرارداد بست.
نوبخت در پاسخ به سوالی درباره پرونده بابک زنجانی یادآور شد: در حال حاضر بخشی از اموال ملت ایران در اختیار این فرد است و این پرونده روی میز دادگاه قرار دارد و نگاه منصفانه ریاست این دادگاه روی این پرونده است. در خصوص اینکه آیا بهتر است پول بگیریم یا اموال باید گفت قطعا ما الان به ارز نیاز داریم و مشکلات ما مشکلات ارزی است.
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه اضافه شدن املاک به وزارت نفت چیزی را حل نمی‌کند گفت: ما در حال حاضر به دلار نقد نیاز داریم.
وی در ادامه سخنان خود درباره نرخ ارز نیز یادآور شد: تلاش ما این است که قدرت خرید پول ملی را حفظ کنیم و تصمیمی نداریم که نرخ ارز را افزایش دهیم.
نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وارد سومین سال از عمر دولت یازدهم شده‌ایم اما هنوز برخی از مطالبات مردم محقق نشده و این دولت همچنان مشکلات را به عهده دولت قبل می‌اندازد نظر شما در این راستا چیست گفت: این حرف هم درست است و هم نادرست. ممکن است 10 سال بگذرد و اسم این دولت آورده شود اما اینکه الان بگوییم هر اتفاقی بیفتد حتما به عهده دولت قبل بوده به این شکل نیست و باید بگویم من نگفتم دلیل سیل ایلام دولت قبل بوده بلکه یک نظر کارشناسی را مطرح کردم.
وی افزود: یکی از دلایل وقوع این سیل این بود که سر یک رودخانه پوشانده شده و آسفالت شده و رودخانه نتوانسته آب را از خود عبور دهد این کار به هر حال اشتباه است و هر دولتی که این کار را انجام بدهد اشتباه است.البته هم درست نیست که هیچ مشکلی را به دولت قبلی مرتبط نکنیم . ما اکنون همه پول های خود را صرف طرح هایی می‌کنیم که در دولت قبل با صلوات و کف و سوت به تصویب رسیده است. ما اکنون با دو هزار و 900 طرح ناتمام روبرو هستیم . از سویی ما باید در طول سال 42 هزار میلیارد تومان یارانه بدهیم. وقتی ما دو میلیون نفر را کم کردیم رسانه ها چه واکنشی نشان دادند.
سخنگوی دولت در ادامه این نشست خبری درباره یوم الله 13 آبان نیز خاطرنشان کرد: سیزده آبان روزی تاریخی است و ما هیچ گاه مسئولیت آمریکا را جهت پشتیبانی‌هایی که از شاه داشت فراموش نمی‌کنیم و کینه و نفرتمان را نسبت به آن عملکرد حفظ خواهیم کرد.
وی درباره حضور برخی از شرکت‌های آمریکایی و اروپایی به کشور نیز یادآور شد: از شرکت‌های آمریکایی و اروپایی که در چارچوب منافع ملی جمهوری اسلامی در این کشور سرمایه‌گذاری کنند استقبال می‌کنیم. البته تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اجازه ندهیم کالاهای مصرفی داخل کشور بیاید را رعایت خواهیم کرد.
به گزارش فارس ؛ سخنگوی دولت با اشاره به نامه چندحقوق‌دان درباره‌ برچیده شدن سانتریفیوژها تاکید کرد : برجام به تصویب شورای عالی امنیت ملی و مجلس رسید و رهبر انقلاب اجرای آن را باملاحظاتی بیان کردند. برجام نه برای ما و نه برای طرف مقابل ایده‌آل نبود. اکنون باید کار به عهده‌ نهادهای قانونی گذاشته شود و دیگرسه نفر حقوق‌دان نمی‌توانند نظر دهند. ما مشاهده می‌کنیم که نهادهای غیر قانونی جعل شده و به جای نهادهای قانونی اظهار نظر می‌کنند.