kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۶۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
باهنر:

مسئولان برای تعطیلی سانتریفیوژها به مردم گزارش دهند

دبیرکل جبهه پیروان با تأکید بر اینکه مسئولان درباره برچیدن سانتریفیوژها باید به مردم گزارش بدهند، گفت: باید مشخص شود آیا تعطیل کردن سانتریفیوژها با لحاظ پیش‌مقدمات بوده است یا خیر.


محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان در نشست خبری که عصر دیروز در محل جامعه مهندسین برگزار شد، مهمترین مقوله پیش رو را 13 آبان به عنوان روز مبارزه با استکبارستیزی عنوان کرد و گفت: 13 آبان روز مبارزه با استکبار، تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش‌آموز است که طبق قانون مجلس 13 آبان به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده است.
باهنر با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری درباره نفوذ آمریکا تصریح کرد: این مسئله باید جدی گرفته شود و دولت باید مراقبت و رصد کند که اجرای برجام با ملاحظات رهبری و قانون مصوب مجلس صورت گیرد.
وی تأکید کرد: ما غیراز مسئله هسته‌ای هیچ مذاکره دو طرفه‌ای با آمریکا نداریم و همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کردند باید از ورود کالاهای آمریکایی و به ویژه کالاهای مصرفی آن جلوگیری شود.
نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه جمع‌آوری سانتریفیوژها در نطنز و فردو به معنای نقض نامه رهبری و قانون مصوب مجلس نیست، گفت: در نامه رهبری درباره تشکیل هیئت ناظر بر اجرای برجام تأکید شده و شورای امنیت ملی باید به سرعت در این باره پیشنهادات لازم را ارائه و کار خود را آغاز کند.
به گزارش فارس، دبیرکل جبهه پیروان تأکید کرد: ما در مجلس و در قانون مصوب آوردیم و تأکید کردیم که کمیسیون امنیت ملی موظف است اجرای مفاد برجام را در چارچوب نامه رهبری و قانون مجلس پیگیری کند.
باهنر در عین حال گفت:‌ این بحث‌ها کاملاً کارشناسی است اما مسئولان مربوطه باید در فواصل کوتاه از طریق رسانه ملی به افکار عمومی اطلاع دهند که آیا برای تعطیل کردن سانتریفیوژها پیش‌مقدمات آن انجام شده است یا خیر.