kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۶۷۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
در همایش استکبارستیزی دانشگاه تهران:

فرمانده کل سپاه: هر کاری برای حمایت از یمن می‌کنیم

فرمانده کل سپاه طی سخنانی در نخستین گردهمایی ضد آمریکایی پس از توافق با عنوان «دوران بزن و دررو تمام شده است» در دانشگاه تهران گفت: ما هر کاری که از دستمان بر بیاید در رابطه با یمن انجام می‌دهیم.



سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، طی سخنانی در نخستین گردهمایی ضد آمریکایی پس از توافق با عنوان «دوران بزن و دررو تمام شده است» در دانشگاه تهران گفت: آنچه که دشمنان از ابتدای انقلاب تا الان دنبال آن بودند این است که ما دست از انقلاب برداریم، این را ما از دشمن انتظار داریم ولی از آنها که ادعای خودی و راه امامی می‌کنند نه. عده‌ای هستند که این مسیر انقلاب و مقاومت و ایستادگی را قبول ندارند.
وی با بیان اینکه فتنه 88 به مراتب حتی خطرناکتر از جنگ تحمیلی بود که مردم ما توانستند از این فتنه هم عبور کنند، اظهار داشت: در هر دهه انقلاب یک فتنه بزرگ داشتیم که هدف آنها تمام شدن انقلاب بود که ملت از همه این فتنه‌ها سربلند بیرون آمد و الان نیز در فتنه چهارم هستیم که با فشار اقتصادی و تحریم، به بهانه هسته‌ای شروع شد تا ایران را به مذاکره بکشانند.
جعفری با بیان اینکه طبق فرمایش رهبری، مذاکره با آمریکا همه‌اش برای ما ضرر است و آنها با مذاکره به دنبال نفوذ هستند، گفت: بحث هسته‌ای و سخت برجام در این 2 سال تمام شد و بالاخره با همه اشکالاتی که داشت، به یک جمع‌بندی رسیدند و رهبری هم با تاکیدات خودشان آن را تایید کردند.
فرمانده کل سپاه، فتنه چهارم را فتنه نفوذ دانست و اظهار داشت: آمریکایی‌ها بیشتر از ما خواهان اجرای برجام‌اند چون به دنبال پس از برجام هستند تا نفوذ کنند، این یک خطر و فتنه است که باید الان جلوی برخی از کارهایی که انجام می‌شود را بگیریم. اگر این باور در فکر مردم ایجاد شود که در مسئله هسته‌ای توافق شد پس در مسائل دیگر هم می‌شود توافق کرد، این یک خطر و فتنه است.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه به نظر می‌رسد فتنه‌ای که از پس از برجام شروع خواهد شد، طولانی باشد و ممکن است چند سال طول بکشد، گفت: برخی نه تنها نسبت به حرف‌ها و موضع‌گیری‌هایشان نسبت به نفوذ آمریکا توجه نمی‌کنند بلکه بعضا همراهی‌هایی هم دارند در حالی که رهبر معظم انقلاب، مذاکره با آمریکا را معادل نفوذ می‌دانند.
فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حوادث منطقه پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی با دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورهای دیگر مثل سوریه مخالف است که این موضع رهبری انقلاب و سپاه پاسداران است.
وی با بیان اینکه برخی متوجه نیستند و می‌گویند حالا بشار نباشد یک نفر دیگر، تصریح کرد: بشار اسد با تمام وجود معتقد به جبهه مقاومت است. روسیه به دنبال منافع خودش است و ممکن است مانند ما با ماندن اسد موافق نباشد.  
جعفری با اشاره به مسائل یمن نیز گفت: ما هرکاری که از دستمان بر بیاید در رابطه با یمن انجام می‌دهیم. جای یک کشور به عنوان عقبه در کنار یمن خالی است تا به خوبی کمک شود ولی به هرحال با سختی، کارهایی انجام می‌شود که البته کم است.
به گزارش فارس، جعفری ادامه داد: ایران کشوری نیست که بشود به آن تجاوز کرد و بعد کنار رفت و اعلام آتش بس کرد. آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که دوران بزن دررو در مقابل ایران تمام شده است. آنها می‌دانند اگر حمله محدودی به مراکز هسته‌ای ما کنند، اینقدر امکان پاسخگویی برای ما در خلیج فارس و منطقه وجود دارد که دست به این کار نمی‌زنند.