kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۹۹۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳

لبیک روحانی فتنه‌گر به ندای وال استریت ژورنال!

در حالی که روزنامه وال‌استریت ژورنال چندی پیش خواستار تشویق روحانیون مدافع سکولاریسم در ایران به منظور براندازی نظام شده بود، روحانی حامی فتنه، همنوا با این روزنامه خواستار ممانعت از طرح مباحث سیاسی در ایام محرم در مساجد و حسینیه‌‌ها شد.

سرویس سیاسی-

محسن رهامی از روحانیون حامی فتنه 88 در گفت‌وگو با ایسنا، به مداحان و وعاظ توصیه کرد که فعالیت سیاسی خود را با ایجاد تشکل‌های سیاسی دنبال کرده و دیدگاه‌های سیاسی خود را در مراسم مذهبی مطرح نکنند. وی همچنین ادامه داد است که «مراسم عزاداری امام حسین‌(ع) به یک جناح یا جریان تعلق ندارد، اما متأسفانه در سال‌های اخیر این مراسم مذهبی توسط مداحان یا واعظانی که سواد چندانی ندارند مورد استفاده جناحی قرار گرفته است. حتی در این مراسم ما شاهد هتاکی و تخریب جریان‌های مختلف یا شخصیت‌های سیاسی بوده‌ایم در حالی که ائمه‌اطهار همواره پیروان خود را به رعایت اخلاق و منطق و استدلال توصیه کرده‌اند».
دبیر کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بخش دیگری از سخنان خود افزود که یک دلیل جناحی شدن مساجد و تکایا این است که اندیشمندان و صاحب‌نظران مذهبی از مراسم عزاداری کنار مانده‌اند و کسانی میداندار شده‌اند که سواد و اطلاعات کافی درباره نهضت عاشورا ندارند! همین عامل هم موجب نگرانی مراجع و علما شده است.
غیرسیاسی و سکولار شدن هیئت‌های مذهبی و عاری از سیاسی شدن حادثه تاریخ‌ساز عاشورا دقیقا موضوعی است که در چند سال اخیر دشمنان انقلاب اسلامی درصدد اجرایی کردن آن هستند و هر روز شاهدیم که در بنیادها و پژوهشکده‌های آمریکایی مباحثی پیرامون چگونگی دور کردن جامعه ایران از اسلام سیاسی موجود در حادثه عاشورا و موضوعاتی همچون مهدویت در می‌گیرد.
این روحانی حامی فتنه در حالی صحبت‌های خود را پیرامون غیرسیاسی کردن هیئت‌های مذهبی و موضوع عاشورا بیان می‌کند که چندی پیش روزنامه آمریکایی «وال‌‌استریت ژورنال» در مقاله‌ای به قلم «پیتر کوهانلو» مدیر مرکز اکثریت ایرانی‌های ساکن آمریکا، سیاست‌های فعلی آمریکا را برای تغییر رفتار و تغییر نظام ایران زیر سوال برده و پنج راهکار دیگر را در این باره به کاخ سفید پیشنهاد می‌دهد. وال استریت‌ ‌ژورنال در یکی از پیشنهادهای خود از کاخ سفید می‌خواهد از روحانیونی که حامی جدایی دین از سیاست هستند، حمایت جدی کند.
در واقع اظهارات این شیخ حامی فتنه در جهت نهادینه کردن این تز روزنامه وال استریت ژورنال قلمداد می‌شود چرا که دغدغه عمده امروز دشمنان انقلاب اسلامی این است که خیل جوانانی را که در مراسم‌های مذهبی در تکیه‌ها و هیئت‌ها مشغول عزاداری هستند صرفا به ظاهر عزاداری‌ها مشغول کرده و از باطن و سیرت واقعه عاشورا که در واقع همان ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی و طرفداری از دین اسلام است، دور کنند. برای آغاز چنین فرایندی در مقاله وال‌استریت‌ژورنال روشی ارائه شده و آن روش استفاده از روحانیون مدافع سکولاریسم و تشویق آنها به ازدیاد فعالیت در مساجد و هیئت‌های مذهبی است؛ در واقع همان تز رهامی برای غیرسیاسی کردن هیئت‌های مذهبی و مساجد.
محسن رهامی یکی از اعضای موسس کمیته مرکزی اصلاح‌طلبان و از افراطی‌ترین چهره‌های سیاسی طیف چپ، وابسته به احزاب منحله (مانند حزب ضدانقلاب مشارکت) دارای سوابق محکومیت و زندان در ماجرای فتنه ۷۸ و ۸۸ است.