kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۹۸۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
با حضور وزیر دفاع

خط تولید انبوه اژدر پیشرفته «والفجر» افتتاح شد

خط تولید انبوه اژدر پیشرفته والفجر با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع افتتاح و به بهره‌برداری رسید.


 خط تولید انبوه اژدر پیشرفته والفجر با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، افتتاح شد.
سردار دهقان در مراسم افتتاح خط تولید اژدر پیشرفته والفجر با بیان این که یکی از اولویت‌های اصلی وزارت دفاع تجهیز نیروهای مسلح است تا به تعبیر فرمانده معظم کل قوا به عنوان دستان بلند جمهوری اسلامی ایران تهدید هر خصم متجاوزی را با قاطعیت درهم کوبند، گفت: این اژدر هوشمند با قابلیت ضد فریب، سرعت زیاد و سر جنگی با قدرت انفجاری و تخریب بسیار بالا قادر است با غافلگیری ظرف چند ثانیه اهداف و شناورهای بزرگ دریایی را به طور کامل منهدم و غرق کند.
وزیر دفاع افزود: از ویژگی‌هایی که اژدر والفجر را نسبت به سایر محصولات مشابه در دنیا متمایز کرده، زمان کوتاه آماده‌سازی در یگان‌های پشتیبانی‌کننده و یگان‌های شلیک‌کننده است که موجب افزایش فوق‌العاده توان تاکتیکی، سرعت عمل و واکنش سریع یگان‌های رزمی سطحی و زیرسطحی نیروی‌های دریایی ارتش و سپاه می‌شود.
دهقان تأکید کرد: ما بر مبنای  تهدیدات محتمل پیش روی ملت ایران با تمام توان نسبت به تقویت بنیه دفاعی خود اقدام خواهیم کرد و هیچ قطعنامه‌ای نمی‌تواند مانع افزایش توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران شود. آنچه که برای ما مهم است تضمین امنیت پایدار ملی و منطقه‌ای است.
در ادامه امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی یکی از سلاح‌های موثر و ارزشمند در تقویت توان رزم دریایی را اژدر دانست و گفت: اژدر پیشرفته والفجر که به دست متخصصان صنایع دریایی وزارت دفاع به تولید انبوه رسیده است، نسبت به اژدرهایی که تاکنون مورد استفاده قرار گرفته از برد مناسب‌تر، دقت و قدرت انفجار و تخریب بالاتر برخوردار است.
وی در ادامه افزود: این سلاح که بیشترین کاربرد را در زیردریایی‌ها دارد با استفاده از رادار و سونار قادر است اهداف را شناسایی و به صورت هوشمند مورد تعقیب قرار داده و با قدرت تخریب بسیار زیاد آن را منهدم کند.
سیاری در پایان گفت: این موفقیت بزرگ را به همکارانم در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تبریک عرض می‌کنم و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.