kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۹۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳

تکذیب حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه فرانکفورت(اخبار ادبی و هنری)

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: ناشران ایرانی که در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور دارند از جانب ما سازماندهی، هدایت و حمایت نشده‌اند و باید بگویم هیچ‌کدام از نمایندگان ما در این نمایشگاه حضور ندارند.


محمدحسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد در گفت‌وگو با میزان در خصوص حضور برخی ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت آن هم در شرایطی که این نمایشگاه از سوی ایران رسما تحریم شده است، گفت: وزارت ارشاد چندی پیش اعلام کرد که در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور پیدا نمی‌کند و به هیچ‌وجه مطبوعات و ناشران دولتی و متعلق به وزارت ارشاد در این نمایشگاه شرکت نمی‌کنند چنانچه اگر توجه داشته باشید تمام غرفه‌های ایرانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خالی هستند.
وی افزود: ناشران ایرانی که در این نمایشگاه حضور دارند از جانب ما سازماندهی، هدایت و حمایت نشده‌اند هیچ کدام از نمایندگان ما در این نمایشگاه حضور ندارند و ما اطلاعاتی درباره ناشران ایرانی حاضر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت نداریم.
سخنگوی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: ناشران ایرانی که در فرانکفورت حضور دارند از مجاری دیگری و از طریق هماهنگی‌هایی که خودشان انجام داده‌اند در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند نه از طریق ارشاد.
کیهان: آنچه عقلانی است این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ناشران داخلی شرکت‌کننده اطلاعات کسب کند و ضمن اینکه این ناشران به دلیل تخطی روشن از سیاست وزارت ارشاد و نیز دهن‌کجی به آرمان‌های انقلاب و مردم ایران، باید هدف برخورد قانونی قرار گیرند و مدعی‌العموم نیز باید کاستی‌های اقدام ارشاد را پیگیری کند.