kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۹۷۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
روحانی در جمع خبرنگاران:

45 طرح عمده با اعتبار 991 میلیارد تومان در استان مازندران اجرا می‌شود

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: در سفر استانی به مازندران برای مجموع 45 پروژه، 991میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.


ساری - خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان مازندران با اشاره به ضرورت مشارکت نخبگان، اقتصاددانان و دانشگاهیان برای توسعه و بهبود شرایط در کشور، اظهار داشت: تنها راه توسعه و رفع مشکلات، جذب سرمایه  و تسهیل فعالیت بخش خصوصی و غیردولتی است و باید شرایط و امکانات لازم را در این راستا ایجاد کنیم تا سرمایه‌گذاران هر استان سرمایه‌های خود را در داخل استان خودشان به کار گیرند.
وی با تاکید بر اینکه هدف برجام رفع تهدیدها، تعامل با جهان و جهش علمی و اقتصادی کشور بود،  ادامه داد: باید محیط زیست را حفظ، سرمایه‌ها را جذب و فناوری‌های نو را در جهت افزایش بهره‌وری به کار گرفت.
روحانی با بیان اینکه خوشبختانه امروز شاهد وحدت و انسجام بسیار خوبی در کشور به ویژه هماهنگی میان قوا هستیم و رهبری معظم انقلاب در همه زمینه‌ها دولت و دیگر ارکان نظام را مورد حمایت قرار می‌دهند، تاکید کرد: باید این اتحاد، وحدت و هماهنگی را ادامه داده و با استفاده از نیروی فکری خود، همه توان را به کار گیریم، تا شاهد ایرانی آباد و سرزنده‌تر باشیم.
نرخ تورم همچنان در حال کاهش است
حجت‌الاسلام حسن روحانی در نشست توسعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان مازندران، گفت: ما از ابتدا تا به حال به وعده‌هایی که داده‌ایم به طور کامل عمل کرده‌ایم و این نشان می‌دهد محاسبات و برنامه‌های ما اشتباه نبوده است و در حالی که برخی می‌گفتند امکان ادامه سیاست کاهش نرخ تورم حداقل برای سال 94 وجود ندارد، اما شواهد نشان می‌دهد که نرخ تورم همچنان در حال کاهش است و بعید نیست تورم نقطه به نقطه ما در سال 94 تک‌رقمی هم بشود.
رئیس‌جمهور ادامه داد: در زمینه رکود نیز دولت در سال 92 برای خروج از شرایط رکودی برنامه‌ریزی کرد و دیدیم که رشد منفی کشور تبدیل به رشد مثبت شد و البته ممکن است رکود به طور مقطعی به عرصه اقتصاد بازگردد اما نکته مهم این است که بنای ما بر این است که مسیر ما مسیر رشد باشد و با وجود اینکه برخی از صاحبنظران اقتصادی دولت معتقدند امسال نرخ رشد همچون سال گذشته روند صعودی نخواهد داشت، اما معتقدم نرخ رشد ما همچنان ارتقا خواهد یافت.
ایجاد اشتغال بستن راه‌های نفوذ است
روحانی با بیان اینکه دولت وظیفه داشت موانع پیش روی توسعه اقتصادی از جمله تحریم‌ها را رفع کند و به این وظیفه خود عمل کرد، گفت: از سوی دیگر با توجه به اینکه حتی پس از آغاز اجرای برجام، مدتی طول می‌کشد تا به طور عملی از شرایط تحریمی عبور کرده و به شرایط مطلوب برسیم، دولت بسته‌ای را برای شش ماهه دوم سال 94 آماده کرد که  در همین هفته کلیات آن را به مردم توضیح خواهم داد و اعضای تیم اقتصادی دولت جزییات آن را تشریح خواهند کرد.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه حتی اگر بخواهیم کشور را در برابر توطئه احتمالی دشمنان نفوذناپذیر کنیم، چاره‌ای جز قدرتمند شدن نداریم، ابراز داشت: اگر خیل بیکاران در کشور وجود داشته باشند، برای نفوذ در کشور نیازی به کشورهای قدرتمند و بزرگ نیست و یک کشور کوچک هم می‌تواند در چنین شرایطی در کشور نفوذ کرده و خواست خود را تحمیل کند، اما اگر توانستیم قدرت اقتصادی ایجاد کرده، مشکل اشتغال را رفع کنیم و در بازارهای صادراتی حضور داشته باشیم آن وقت راه‌های نفوذ بسته می‌شود.
خلاصه شعار دولت مبنی بر
تعامل سازنده با دنیا است
حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه شورای اداری استان مازندران، با تاکید بر اینکه رهنمودهای رهبری معظم انقلاب در موضوع هسته‌ای مبنای اصلی مذاکرات بوده است، گفت: در جریان مذاکرات تاکید داشتیم که اگر در پایان مذاکرات تحریم‌های اقتصادی لغو نشود، مذاکره را تعطیل خواهیم کرد.
وی ادامه داد: جذب سرمایه و استفاده از تکنولوژی برای رسیدن به پیشرفت مورد نیاز است و اینکه گفته می‌شود با ورود تکنولوژی از خارج فرهنگ، مورد هجوم و خدشه قرار می‌گیرد، نمی‌تواند سخنی درست باشد، چرا که ملت بزرگ و فداکار ایران ثابت کرده که می‌تواند فرهنگ و راه انقلابی خود را حفظ کرده و در عین حال از تکنولوژی دیگران استفاده کند و این خلاصه شعار دولت مبنی بر تعامل سازنده با دنیا است.
رئیس‌جمهور در ابتدای این جلسه نیز با  بیان اینکه «ایران اسلامی کشوری با استعدادهای فراوان است که باید با همدلی در جهت توسعه آن گام برداریم»، تصریح کرد: باید همگان با وحدت، اتحاد و همدلی و تبعیت از اصولی که اسلام و انقلاب برای ما معین کرده و بهره‌گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، برای رفع مشکلات کشور بکوشیم.
تصویب 45 طرح عمده با اعتبار 991 میلیارد تومان
رئیس جمهور کشورمان در  پایان سفر استانی به مازندران در جمع خبرنگاران با اعلام دستاوردهای سفر استانی به مازندران با اشاره به اینکه تصمیمات خوبی برای استان مازندران در طرح‌های استانی و ملی اتخاذ شده است، عنوان کرد: برای سه جاده اصلی تهران به مازندران اعتباراتی در نظر گرفته شده است که در سال 94 جاده فیروزکوه، 95 محور هراز و 96 فاز اول جاده چالوس و اصلاحات آن که شامل 60 کیلومتر است به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه طرح‌هایی نیز در سخنرانی عمومی اعلام کردم و در شورای اداری نیز تشریح شد، یادآور شد: برای بخش راه‌های استان مانند احداث جاده‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح اعتبار بیش از 300 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
روحانی در پایان تاکید کرد: در سفر استانی به مازندران برای مجموع 45 پروژه، 991 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
گفتنی است؛ رئیس‌جمهور کشورمان  با پایان یافتن سفر یکروزه به استان مازندران سه‌شنبه شب ساری را به مقصد تهران ترک کرد.