kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۹۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
سخنگوی دولت با اشاره به تصویب طرح اجرای برجام:

باید از مدیریت رئیس مجلس تقدیرو تشکر ویژه کرد!

سخنگوی دولت با اشاره به رخدادهای دیروز مجلس تاکید کرد: باید از مدیریت واقع بینانه و شایسته هیئت رئیسه محترم مجلس و به ویژه دکتر علی لاریجانی رئیس محترم مجلس تشکر و تقدیر داشته باشیم



محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران ضمن تقدیر از نمایندگان مجلس در زمینه رأی مثبت آنها به کلیات و جزئیات طرح برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، اظهار داشت:  نمایندگان مجلس با تصمیم تاریخی خود درباره برجام نشان دادند همواره با درک درستی از واقعیت کشور تصمیمات سنجیده‌ای را اتخاذ می‌کنند.
وی افزود: باید از مدیریت واقع بینانه و شایسته هیئت‌رئیسه محترم مجلس و به ویژه دکتر علی لاریجانی رئیس محترم مجلس تشکر و تقدیر داشته باشیم و امیدواریم این تصمیم مناسب با واقعیت کشور بتواند شرایطی را فراهم کند تا همه مسئولان نظام نسبت به حقوق به تعویق افتاده مردم ایران و استیفای آن اقدام کنند تا با شرایطی که از این پس در پیش خواهیم داشت شاهد رشد و توسعه کشور باشیم.
سخنگوی دولت ادامه داد: ممکن است در طول این مدت براساس نیازهای مختلف کشور تصمیمات مقتضی و مناسب دیگری گرفته شود اساساً تدبیر و امیدی که مردم به آن تدبیر امید بسته‌اند برای این است که متناسب با واقعیت‌هاست و برای بهبود وضعیت اقتصادی آنها تلاش شود.
نوبخت در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت دولت در رسیدگی به پیش‌نویس احکام قانونی برنامه ششم توسعه گفت: در جلسه گذشته هیئت دولت کار رسیدگی به پیش نویس لایحه احکام دائمی قانون برنامه ششم توسعه به اتمام رسید و در حال حاضر محیا هستیم که آن را با قید یک فوریت به صورت لایحه به مجلس تقدیم کنیم.
وی افزود: مجلس فرصت دارد در مهر ماه و آبان‌ماه و حتی بخشی از اذرماه این لایحه را بررسی کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ابراز داشت: دولت مصمم است طبق سنوات گذشته لایحه بودجه 95 را در زمان قانونی به مجلس تقدیم کند.
نوبخت تأکید کرد: برنامه ششم توسعه چون برنامه سال اول از دوره 95-99 با عنوان برنامه ششم توسعه است، در چارچوب سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های کلی برنامه ششم تهیه شده است.
سخنگوی دولت افزود: در زمینه اجرایی شدن برجام دستور کاری تهیه شد که طرف مقابل باید اقداماتی را انجام می‌داد و ما نیز یک سلسله اقدامات را درباره نطنز، فردو و اراک انجام دهیم.
نوبخت ادامه داد: این اقدامات از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط انجام می‌شود. اولین اقدام طرف مقابل این بود که در قطعنامه‌ای، قطعنامه‌های قبل شورای امنیت ملی را لغو کند که این کار انجام شد. دولت آمریکا نیز تعهداتی را داشته که تا اینجا انجام داده است.
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره زمان پرداخت یارانه مهرماه گفت: ماه مهر به پایان نرسیده یارانه‌ها در حساب خانوارها خواهد بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تصریح کرد: تا تعیین تکلیف 65 مفقود این فاجعه فعالیت‌های دولت با قوت و با مسئولیت پذیری دنبال می‌شود، همانطور که تا الآن دولت نشان داد از حقوق ملت دفاع می‌کند از حقوق حجاج هم دفاع خواهد کرد.
نوبخت در پاسخ به سوال دیگری درباره پرداخت نشدن مطالبات پیمانکاران طلبکار از دولت، گفت: این حرف درستی است و از ابتدای سال جاری 8 هزار و 300 میلیارد تومان از بابت طرح‌های عمرانی پرداخت شده است. بخش عمرانی منجر به افزایش تولید می‌شود و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای عبور از شرایط تحریم‌ و رکود پاسخگو است.
به گزارش تسنیم سخنگوی دولت در پایان در پاسخ به سوال دیگری که آیا تغییر وزرا را در کابینه تأیید می‌کنید، تاکید کرد: قطعاً تغییر وزرا را تأیید نمی‌کنم با آقای رئیس جمهور بحث‌ها و مسائل فراوانی در مورد بحث‌های اقتصادی داشتیم و فرصت به این بحث‌ها نشد و بیشتر معطوف به خود برنامه‌های اقتصادی بود البته به هر حال بنده معاون رئیس جمهور هستم و اینگونه تصمیم‌ها با خود رئیس جمهور است و ایشان طبق نظر خود هر تصمیمی که لازم بدانند اتخاذ می‌کنند تا به تعهداتی که نسبت به مردم داده‌اند پایبند باشند البته امیدوارم این سخن بنده به اشتباه برداشت نشود و از آن تلقی به تأیید تغییر وزار نکنید.