kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳

اخبار کوتاه از فوتبال


شکایت بیش از 20 بازیکن و مربی خارجی از باشگاه‌های ایرانی
شکایت بازیکنان و مربیان خارجی از باشگاه‌های ایرانی هر سال به دلیل عدم پرداخت مطالبات‌شان مطرح می‌شود و مشکلات زیادی را متوجه باشگاه‌های ایرانی کرده است. در بررسی اجمالی، بالای 20 پرونده شکایت مربیان و بازیکنان خارجی از باشگاه‌های ایرانی که در آنها عضویت داشته‌اند، در فیفا وجود دارد که هنوز حل و فصل نشده است.در این میان باشگاه استقلال با شش شکایت جزو تیم‌هایی است که پرونده‌های زیادی در فیفا دارد. گوران لاوره، لیام ردی، رودریگو توزی، کاروالینهو و هنکه افرادی هستند که از باشگاه استقلال به فیفا شکایت کرده‌اند. با نگاهی به پرونده این شکایت‌ها، متوجه این موضوع می‌شوید که برخی از این بازیکنان کیفیت لازم را در تیم‌های خود نداشته‌اند و تنها با اضافه کردن بدهکاری تیم‌های ایرانی بار اضافی روی دوش باشگاه‌ها قرار داده‌اند.
تغییر زمان یک دیدار از هفته هشتم لیگ برتر
با توجه درخواست باشگاه راه‌آهن در خصوص تغییر زمان دیدار این تیم از هفته هشتم مسابقات لیگ برتر فصل 95-94 و موافقت سازمان لیگ دیدار راه‌آهن - استقلال اهواز به جای پنجشنبه 23 مهر، جمعه 24 مهر راس ساعت 15:45 در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار می‌شود.
کرار از امروز در تمرینات استقلال
جاسم کرار دیروز در تمرین آبی‌پوشان حاضر شد و پس از اتمام تمرین صحبت‌هایی با پرویز مظلومی سرمربی استقلال انجام داد. مظلومی در تماسی با نظری‌جویباری، معاون باشگاه استقلال تاکید کرد که مشکل مسکن کرار را برطرف کند و بدین ترتیب قرار است کرار از امروز در تمرینات استقلالی‌ها حاضر شود.
دستگیری ملی پوش سابق فرانسه به جرم اخاذی
جبرئیل سیسه، بازیکن سابق تیم ملی فرانسه و باشگاه‌های مارسی، لاتزیو، لیورپول و پاناتینایکوس، امروز صبح به اتهام اخاذی، از سوی پلیس فرانسه دستگیر شد. همراه سیسه، سه شخص دیگر که هنوز هویتشان مشخص نیست نیز از سوی پلیس قضایی ورسای دستگیر شده‌اند. جرم این افراد، شانتاژ و اخاذی از متیو والبوئنا، بازیکن ملی پوش تیم ملی فرانسه و باشگاه لیون است.
شهباززاده از استقلال جدا می‌شود؟!
مهاجم استقلال به دلیل مشکلات مالی باشگاه در آستانه فسخ قرارداد با این باشگاه قرار گرفته است.سجاد شهباززاده پیش از این هم به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش از باشگاه درخواست رضایت نامه کرده بود اما در نهایت باشگاه توانست او را به صورت موقت راضی به بازگشت به تمرینات کند. حالا با گذشت چند هفته از این اتفاق دوباره او ساز جدایی سر داده است. علی نظری جویباری دراین باره به سایت باشگاه استقلال گفت: درباره جدایی هر بازیکنی چه شهباززاده باشد چه هر بازیکن دیگر، آقای مظلومی تصمیم گیرنده است و ایشان باید نظر خود را اعلام کنند. معاون ورزشی باشگاه استقلال درپاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که شهباززاده براساس قراردادش می‌تواند هروقت خواست از تیم جدا شود، گفت: در قرارداد این بازیکن آمده که در صورت دریافت پیشنهاد خارجی تا پیش از نیم فصل، ابتدا باید سرمربی استقلال موافقت کند و سپس این بازیکن با پرداخت یک مبلغ مشخص می‌تواند از استقلال جدا شود. به همین دلیل بازهم باید بگویم که تصمیم گیرنده درباره این بازیکن و سایر بازیکنان آقای مظلومی است.
استقبال برانکو از بازگشت نوری به پرسپولیس
برانکو سرمربی پرسپولیس در خصوص احتمال بازگشت محمد نوری به این تیم گفت: نوری کاپیتان سابق تیم ما بود و بازیکن بسیار مهمی در تیم است و ما خیلی متاسف شدیم وقتی او به قطر رفت. به هر حال دنیا در ورزش حرفه‌ای همین است و ایشان هروقت بخواهند به پرسپولیس برگردند ما استقبال می‌کنیم.
بازگشت محمد به راه آهن
علیرضا محمد که پس از بازی با سایپا در هفته دوم لیگ برتر پانزدهم و از روز 16 مرداد به سبب برخی مشکلات پس از گفت‌وگو با مدیرعامل راه‌آهن یزدان از جمع زردپوشان پایتخت جدا شده بود، با حضور مهدی تارتار در مسند هدایت راه‌آهنی‌ها فضا را برای بازگشت فراهم دیده و به تمرینات برمی‌گردد.
اعلام نتیجه پرونده بازیکن خارجی استقلال تا چند روز دیگر
حسنی‌خو مدیر کل حراست وزارت ورزش درمورد پرونده 40 هزار دلار گمشده از قرارداد ریوالدو، گفت: کار این پرونده تقریباً تمام شده است و طی دو، سه روز آینده نتیجه را اعلام خواهیم کرد. وی درمورد بحث پرونده کارلوس کی‌روش درمورد قرارداد با اسپانسر البسه تیم ملی عنوان کرد: این مسئله باید توسط خود فدراسیون تعیین تکلیف شود. علی کفاشیان اعلام کرده با نظر او این قرارداد بسته شده و فکر می‌کنم حوزه رسیدگی به این مسئله کمیته اخلاق است.