kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
فرماندهان مرزبانی ایران و عراق:

برای پذیرایی از زائران در اربعین حسینی آمادگی کامل داریم

فرمانده مرزبانی منطقه سوم کشور عراق با اشاره به اقدامات انجام شده برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران عتبات عالیات به ویژه زائران امام حسین(ع) گفت: برای استقبال و پذیرایی از زائران آماده‌ایم.


به گزارش ایرنا، سرلشکر ظافر نظمی الحسینی در حاشیه نشست مشترک فرماندهان مرزبانی جمهوری عراق با فرمانده مرزبانی خوزستان و مسئولان محلی فرمانداری خرمشهر، به خبرنگاران گفت: در خصوص مشکلاتی که زائران عتبات عالیات در اربعین سال گذشته با آن مواجه بودند، بررسی و زیرساخت‌های ارائه خدمت مناسب به زائران نیز فراهم شده است.
وی با ابراز امیدواری برای به حداقل رسیدن مشکلات زائران در اربعین امسال، گفت: مسئولان و خانواده‌های عراقی خدمت به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) را افتخار می‌دانند.
سرلشکر نظمی الحسینی همکاری و تعامل طرف ایرانی را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم امسال بهترین کیفیت خدمت به زائران در ایام سوگواری امام حسین(ع) و اربعین حسینی ارائه شود.
سفر جمعی از فرماندهان مرزبانی جمهوری عراق به ایران و شهرستان ویژه خرمشهر به منظور همفکری و هم‌افزایی برای خدمت‌رسانی به زائران عتبات عالیات در اربعین امسال و کاهش مشکلات زائران در تردد از مرز انجام شد.
سرتیپ عبدالله قطرپور فرمانده مرزبانی استان خوزستان نیز آمادگی مسئولان مرزی برای تأمین امنیت و پذیرایی از زائران عتبات عالیات را تأیید کرد و گفت: مرزهای شلمچه و چذابه نیز آماده پذیرایی هستند.
وی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست مشترک خود با فرمانده مرزبانی مناطق سوم و چهارم جمهوری عراق در فرمانداری خرمشهر گفت: زیرساخت‌های موجود دو پایانه مرزی چذابه و شلمچه در خاک ایران و عراق از چند ماه گذشته مورد بررسی قرار گرفت که اقدامات مناسبی نیز انجام شده است.
وی ادامه داد: امسال اقدامات مناسبی برای راه‌اندازی و افزایش گیت‌های گذرنامه انجام شده است.
فرمانده مرزبانی خوزستان همچنین با بیان پیش‌بینی تردد دو میلیون زائر از مرزهای شلمچه و چذابه در اربعین امسال، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به سال گذشته تردد زوار از دو مرز خوزستان افزایش چشمگیری یابد.
استقرار 10 پایگاه امداد جاده‌ای
در مسیر ایلام - مهران
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: همزمان با اربعین حسینی و به منظور ارائه خدمات، 10 پایگاه امداد جاده‌ای در مسیر تردد زائران از ایلام تا مهران ایجاد می‌شود.
محمد سلیمانی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این پایگاه هر 8 تا 10 کیلومتر از طول این مسیر ایجاد و نیروهای امدادی در آن مستقر می‌شوند.
وی ادامه داد: براساس دستورالعمل بیشتر فعالیت هلال احمر به سمت انجام مأموریت‌های امداد جاده‌ای سوق داده شده است. وی از برنامه‌ریزی برای فراهم کردن امکانات مورد نیاز در مرز مهران و ارائه خدمات هر چه مطلوب‌تر به زائران اربعین خبر داد و افزود: امسال با آمادگی بیشتری نسبت به سال گذشته به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کنیم.
وی راه‌اندازی بالگرد امدادی اسکان اضطراری، برپایی اردوگاه توزیع مواد غذایی و وسایل گرمایشی را از دیگر اقدام‌های این جمعیت در راهپیمایی اربعین امسال دانست و افزود: 10 تیم امداد موتوری نیز کار سهولت بخشیدن به امدادرسانی را برعهده خواهند داشت.
معاون سرکنسولگری ایران در بصره هم از تشکیل پنج قرارگاه برای ساماندهی زائران در عراق خبر داد و گفت: قرار است با مشارکت سپاه پاسداران، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌های مربوط، کار انتقال زائران انجام شود.