kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۹۵۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
پس از چند روز وقفه

صادرات کالا از مرز پرویزخان از سرگرفته شد

صادرات کالا از طریق مرز پرویز خان قصرشیرین به اقلیم کردستان عراق بعد از چند روز وقفه از دیروز از سر گرفته شد.


معاون سیاسی و امنیتی فرماندار قصرشیرین گفت: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته روند واردات و صادرات کالا و همچنین ترانزیت سوخت از مرز رسمی و بین‌المللی قصرشیرین از صبح دیروز به طور موقت از سرگرفته شد.
کارکنان گمرک عراق برای پیگیری مطالبات و دریافت چهار ماه حقوق معوقه خود دست به اعتصاب زده بودند و همین امر باعث شد تا مرز رسمی و بین‌المللی پرویزخان قصرشیرین از اوائل هفته جاری مسدود و روند واردات و صادرات کالا از این معبر رسمی متوقف شود.
نعمت‌الله ناز پرورده در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کارکنان گمرک عراق درخواست‌های خود را به مسئولان اقلیم کردستان عراق ارائه کرده‌اند و قرار شد تا مشکلات آنان در کمترین زمان ممکن از سوی دولتمردان عراقی رفع شود. وی اظهار کرد: با قول مساعد مسئولان اقلیم کردستان عراق کارکنان گمرک عراق نیز در محل کار خود حاضر شدند و روند واردات و صادرات کالا و همچنین ترانزیت سوخت از مرز رسمی و بین‌المللی پرویزخان قصرشیرین از سه‌شنبه از سر گرفته شد. روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز بین‌المللی پرویزخان و 500 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی به کشور عراق صادر می‌شود. قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق و بخش عربی هم مرز است.