kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۹۵۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
معاون بنیاد مسکن:

تسهیلات مسکن روستایی افزایش نمی‌یابد

معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ناکافی دانستن تسهیلات 150 میلیون ریالی طرح بازسازی مسکن روستایی، گفت که در شرایط حاضر برنامه‌ای برای افزایش سقف تسهیلات وجود ندارد.


عزیزالله مهدیان در شهرستان آزادشهر افزود: جامعه روستایی برخلاف جامعه شهری با این مبلغ می‌تواند سرپناهی ایمن برای خانواده احداث و یا نسبت به تکمیل و زیباسازی منزل خود اقدام کند.
وی گفت: دولت بیشتر تلاش خود را برای آسان‌سازی دریافت تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه با کارمزد بسیار پایین برای روستائیان با اخذ وثیقه به صورت زنجیره‌ای از سوی بانک‌ها انجام می‌دهد، ضمن اینکه روستائیان نیز باید در پرداخت اقساط همکاری لازم را با بانک‌ها داشته باشند.
مهدیان از تدوین برنامه 10 ساله تا پایان سال 1405 هجری شمسی برای مقاوم‌سازی دو میلیون و 400 هزار واحد روستایی در کشور خبر داد و اضافه کرد: سالانه 200هزار واحد مسکن روستایی با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازسازی می‌شود.
وی تصریح کرد: هم اینک پنج میلیون و 300 هزار واحد روستایی در کشور نیاز به مقاوم‌سازی دارد که تاکنون دومیلیون و یکصد هزار واحد آن طی سال‌های گذشته مورد بازسازی قرار گرفته ضمن این که بخشی نیز توسط خود روستائیان بازسازی شده است.
معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تمامی واحدهای روستایی با رعایت استانداردهای اصول مهندسی و فنی بازسازی می‌شود و در برابر حوادث غیرمترقبه ایمن هستند.