kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۹۴۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
روز گذشته صورت گرفت

برخورد با خبرنگار کیهان در تجمع بازنشستگان

روز گذشته جمعی از کارکنان بازنشسته پیش از موعد دستگا‌ه‌ها و سازمانها با تجمع مقابل ساختمان وزارت کار، خواستار اجرای دقیق قانون بازنشستگی پیش از موعد و پرداخت حقوق قانونی خود شدند.


گفتنی است این افراد که پیش از این در اسفندماه سال گذشته در برابر نهاد ریاست‌جمهوری تجمع کرده بودند معتقد هستند اساس قانون می‌بایست مبنای محاسبه حقوق این بازنشستگان میانگین 29 و 30 سال باشد در حالی که مبنای حقوق این گروه 24 تا 25 سال لحاظ می‌شود.
بازنشستگان پیش از موعد که از زمان تجمع قبلی خود تاکنون پاسخ مناسبی از سوی مسئولان دریافت نکرده‌اند می‌گویند: اگر سازمان تامین اجتماعی به همین 25 روز به عنوان مبنای محاسبه پایبند باشد، برای آنها کفایت می‌کند. با این حال و پس از ناامیدی از اقدامات دولت و وزارت کار در رسیدگی به مشکلاتشان، روز گذشته بار دیگر در برابر ساختمان وزارت رفاه دست به تجمع زدند تا بلکه صدایشان به گوش مسئولان برسد.
برخورد با خبرنگار کیهان از ترس آگاه شدن مردم
در این بین، عکاس روزنامه کیهان که برای مستندسازی تجمع بازنشستگان به محل تجمع رفته بود، با رفتار عجیب و زننده مسئولان حراست وزارت رفاه و ماموران انتظامی مواجه شد! در حالی‌که بر اساس قانون خبرنگاران در کسب و تهیه گزارش خبری از مراسم و وقایع مختلف آزادند و خبرنگار کیهان نیز بارها و بارها با نشان دادن کارت خبرنگاری خود این نکته بدیهی و بین را گوشزد کرده بود، ظاهرا مسئولان مربوط گوششان بدهکار نبوده و چند ساعت خبرنگار کیهان را در حراست و پایگاه انتظامی نگه داشتند! این اقدام خلاف قانون و موهن که ضد آزادی بیان و جریان آزاد اطلاع‌رسانی است به همین جا ختم نشد و پس از این مراحل، پلیس امنیت وارد ماجرا شده و پس از استنطاق از خبرنگار کیهان و کنترل مدارک و کارت خبرنگاری وی و بعد از صرف زمان طولانی، وی را آزاد کردند! ظاهرا مسئولان دولتی تمایلی ندارند صدای اعتراض بازنشستگان مظلومی که از سر استیصال و ناچاری تجمع کرده‌اند به گوش مردم برسد و به‌جای انجام وظایف ذاتی خود و خدمت صادقانه به مردم، با توسل به زور و استفاده از نیروی انتظامی قصد پاک کردن عکس‌های تجمع مذکور را داشتند که البته موفق نشدند.