kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲

کوتاه از شهرستان ها


استمهال بدهکاران بانکی
ساری - خبرنگار کیهان: مدیر شعب بانک ملی مازندران گفت: واحدهای تولیدی این استان که به بانک ملی بدهکارند به آنها مهلت داده می‌شود بدهی خود را پرداخت کنند یا بدهی‌‌شان مجددا تقسیط خواهد شد.
هبت‌الله ویسی افزود: در سال گذشته دو هزار و 400 شغل پایدار ایجاد شده و دو هزار و 300 میلیارد تومان نیز برای 40 طرح نیمه‌تمام در بخش اقتصاد مقاومتی تعریف شده تا برای 4 هزار نفر اشتغال ایجاد شود.
اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی
سمنان - خبرنگار کیهان: مدیر آموزش و پرورش استان سمنان از اجرای طرح «هر مدرسه یک بی‌سواد» در این استان خبر داد و گفت: مجموع بی‌سوادان استان سمنان سه هزار نفر است که بیش از یکهزار و 100 نفر آنان توانایی سوادآموزی را ندارند.
محمدرضا جهان افزود: با اجرای طرح «هر مدرسه یک بی‌سواد» آمار بی‌سوادان در استان به صفر می‌رسد.
نامگذاری خیابان‌ها به اسم شهدای قرآنی
سرویس شهرستان‌ها - عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: خیابان‌ها و میادین شهرهای کشور به نام شهدای قرآنی مزین می‌شود.
حجت‌الاسلام حمید محمدی از نامگذاری برخی از میادین شهرهای کشور به نام شهدای قرآنی خبر داد و اظهار داشت: اگر در شهری میدان قرآنی وجود داشته باشد، جان‌باختگان قرآنی حادثه منا در آن دفن شده و مرقدی برای آنان ایجاد می‌شود.
وی هدف از اجرای این طرح را توسعه فرهنگ قرآنی و ایجاد نماد قرآنی در شهرها ذکر کرد و اظهار داشت: در آبادان با توجه به ولایتمداری مردم و نقش آن در گسترش مذهب شیعه دروازه قرآن وجود ندارد.
احداث مدرسه 12 کلاسه
تبریز - خبرنگار کیهان: با اهدای زمین توسط 3 مرد نیکوکار، دبیرستان دخترانه «شیرین» 1‍2 کلاسه روستای باغ معروف تبریز، توسط یک زن و شوهر خیر احداث شد. به منظور ساختن این مدرسه در 3 هزار و 500 متر مربع و یکهزار و 700 متر زیربنا حدود 10 میلیارد تومان هزینه شده است.
کاهش جرایم
اهواز - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی خوزستان در شورای اداری استان اظهار داشت: سال گذشته توانستیم رشد سرقت در خوزستان را متوقف کنیم و در سال جاری تاکنون موفق به کاهش هفت درصدی وقوع سرقت شدیم.
وی گفت: در راستای فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و آگاه سازی 9600 دقیقه برنامه از صدا و سیمای خوزستان تولید و پخش شد.