kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۸۹۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲

توفان‌زدگان مازندرانی مصالح ساختمانی دریافت کردند

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: برای مرمت بام ساختمان‌های خسارت دیده ناشی از توفان اخیر در این استان مصالح ساختمانی شامل ایرانیت و ورق‌های گالوانیزه توزیع شد.


علی‌اصغر احمدی اظهار کرد: تاکنون مصالح ساختمانی حداقل برای دو هزار و 500 واحد مسکونی خسارت دیده ناشی از توفان در روستاهای شهرستان جویبار، میاندرود و ساری توزیع شد.
وی اضافه کرد: براساس آخرین آمار، توفان پنجشنبه شب هفته گذشته به سقف بیش از چهار هزار واحد مسکونی روستاییان در شهرستان‌های مختلف استان مازندران بین 30 تا 100 درصد خسارت زد.
احمدی افزود: مدیریت بحران استان با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مصالح ساختمانی برای مرمت بام ساختمان‌های خسارت دیده توزیع می‌کند و به تمام خسارت‌دیدگان این امکانات و تجهیزات ساختمانی داده می‌شود.
وی اظهار کرد: به دلیل حجم زیاد خسارت‌های ناشی از سیل و توفان اواخر هفته گذشته، امکان برآورد دقیق ارزش ریالی این خسارت‌ها انجام نشده است.
براثر توفان 110 کیلومتر بر ساعت هفته گذشته در مازندران علاوه بر خسارت به واحدهای مسکونی روستاییان در 11 شهرستان این استان، به ساختمان هواشناسی استان چهارمیلیارد ریال و تأسیسات برق نیز 22میلیارد ریال خسارت وارد شد.