kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* طرح یک فوریتی مجلس مبنی بر الزام دولت بر اقدام متناسب و متقابل با برجام کاملاً طرح بی‌معنایی است، چرا که اصل طرح برجام یک‌طرفه به نفع دشمنان یعنی آمریکا و غرب تنظیم شده است.
اصالت‌منش
* متأسفانه کسی به این موضوع دقت نکرده که در برجام مفری برای ملت ایران و دولت مشاهده نمی‌شود و آمریکا و اذنابش علی‌رغم همه خوش‌بینی‌های سیاسی طرفداران برجام، ما را نقره‌داغ خواهند کرد.
مهدی مشکوه السادات
* برخی مسئولین که برای رابطه با آمریکا خیز برداشته‌اند بدانند که امثال سردار شهید همدانی‌ها توسط عوامل همین شیطان بزرگ به شهادت می‌رسند، گو اینکه در داخل هم عوامل شیطان بزرگ در مطبوعات وابسته به آن علیه این شهید عقده‌گشایی می‌کنند.
شکیبا و 8356---0910
* رئیس جمهور، وزیر خارجه، وزیر خزانه‌داری و چندین مقام، رسانه و تحلیلگر آمریکایی به طور علنی اعلام می‌کنند چیزی که ما در برجام به دست آوردیم در جنگ و حمله به ایران به دست نمی‌آوردیم. مایه تعجب است که عده‌ای از افتخارات این برجام حرف می‌زنند و اعلام می‌کنند در طول تاریخ چنین قراردادی بی‌سابقه است. البته شاید منظورشان این باشد که این گونه چوب حراج به کشور زدن و راه نفوذ دشمن را هموار کردن در تاریخ بی‌سابقه است. آیا دشمن در حال آزمودن عقل ماست؟!
7977---0912
* شهادت سردار حسین همدانی‌ها چیزی نیست که ملت و کشور را متعجب سازد. شک نکنیم که در طی سی و چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی همواره مردانی از تبار انقلاب که پای درس مکتب اسلام و تبعیت از ولایت فقیه نشسته‌اند و در این مسیر تخطی نداشته‌اند به درجه رفیع شهادت نائل می‌آیند تا از سفره امام حسین(ع) متنعم شوند. خوشا به حال این سردار که در بدو ورود به محرم عندربهم یرزقون شامل حال او شد.
نراقی
* به عنوان یک مترجم سیاسی عرض می‌کنم که متأسفانه در برجام رخنه‌های نفوذ بسیار زیادی دیده می‌شود که هر کدام به تنهایی مایه وابستگی‌های سیاسی و فرهنگی بی‌شماری به آمریکاست و مستقیماً ایدئولوژی انقلاب ما را نشانه رفته است. امیدواریم دولت محترم و نمایندگان محترم مجلس به نقاط سیاه برجام عمیق‌تر بیندیشند.
3974---0917
* دولت تدبیر مدام از کاهش تورم و تعدیل گرانی‌ها سخن می‌گوید و هر روز هم قیمت برخی اجناس و بهای آب و برق و گاز را گران می‌کند که آخرین آن افزایش بهای آب مصرفی است و با افتخار هم آن را اعلام می‌کند. خوب است یک ذره جا هم در ذهن‌شان برای واقعیات شعور بالای جامعه در نظر بگیرند.
9654---0937
* وزیر اقتصاد کشور لطف کنند آدرس فروشگاه‌هایی را که قیمت‌ها در آن نشان می‌دهد تورم پایین آمده برای اطلاع عموم اعلام کنند بلکه مقداری به آینده این دولت امیدوار بشویم.
5412---0914
* ورود قاطعانه رهبری در قضیه حرکت موذی‌گرانه آل سعود در فاجعه منا مشکل بزرگی را که دولت با سیاست و دیپلماسی چرخیدن در دور و بر آمریکا برای کشور به وجود آورده بود از سر راه برداشت ولی متاسفانه دولتمردان درس عبرت نمی‌گیرند و راه غلط خودشان را می‌روند.
8895---0919
* رئيس‌جمهور محترم در مورد توافق ظالمانه از  ثمرات آینده آن سخن می‌گوید در حالی که همین اکنون بسیاری از معایب و ضررهای آن برای ملت و نمایندگان آشکار شده است. رئیس‌جمهور با خلاصه‌گویی و حلوا حلوا کردن می‌خواهد کام مردم را شیرین کند. با این روش کام مردم شیرین نمی‌شود الا اینکه مردم در عمل ببینند واقعا با توافق برجام به عزت ملت و کشور افزوده شده و به دستاوردهای شهدا و دانشمندان ما ارج نهاده شده است.
3091---0935
 * به راستی دولتی که همیشه بر عکس آنچه وانمود می‌کند به چپ و راست می‌زند بدون اینکه تابع آئین‌نامه خاصی باشد و برخی همکاران آن تصادفا در راهروهای منتهی به تخلف، نه تنها خودشان را دچار خسران می‌کنند،‌ بلکه عزت و اقتدار کشور را نیز خدشه‌دار کرده و مقاومت را دچار نگرانی می‌سازند چه حکمی دارد؟! وقتی نامه نابهنگام 4 وزیر در امور اقتصادی کشور رونمایی می‌شود معلوم نیست گزارش قبلی دولت کجای کار است و تدبیر و امید باید با چه آمپولی به مردم تزریق شود.
محمودی
* هدف آمریکا از دست دادن با مسئولین ایرانی اعلام ختم انقلاب به جهانیان و ناامید ساختن نیروهای جبهه مقاومت به ادامه مبارزه با استکبار جهانی است. کاش این واقعیت را دولتمردان درک می‌کردند که سال آینده نوبت خود رئیس‌جمهور محترم نشود.
7977---0912
*شعبه‌های بانک رفاه حقوق بازنشستگان را به طور یکجا پرداخت نمی‌کنند با مراجعه به شعبات این بانک پاسخی که می‌شنویم این است «بروید از دستگاه خودپرداز بگیرید» مبلغ روزانه‌ای که این دستگاه‌ها می‌دهند محدود است اگر بیشتر بخواهیم باید چه کار کنیم؟
قربان رجبعلی- بازنشسته
* در منطقه 14 مدرسه ... برای دبیرستان پسرانه در تمام سرویس‌ها از راننده خانم استفاده کرده است. آیا این درست است!!
3320---021
* به عنوان یک دانشجو از معاونت فرهنگی وزارت ارشاد درخواست راه‌اندازی کتابخانه عمومی در منطقه 2 شهرداری تهران را دارم.
4978---0937
* در برخی از مغازه‌های خیابان دردشت شمالی نارمک در قیمت‌گذاری مایحتاج عمومی مثل برنج هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد قیمت‌های میوه نیز متفاوت و با تره‌بار فاصله زیادی دارد. بنویسید ناظران دولتی کجا هستند و چه می‌کنند؟
شاهین
* در زمان جنگ آژير خطر که به صدا در می‌آمد مردم به پناهگاه می‌رفتند تا از بمب و موشک صدامی در امان باشند. با توجه به شعار سال و نیز اعلام اجرای اقتصاد مقاومتی، تبلیغ کالاهای خارجی مثل شوینده‌ها و... کار همان بمب را انجام می‌د‌هد انتظار این است که صدا و سیما به جای آنکه مروج مصرف کالاهای خارجی باشد آژیر خطر مصرف آن‌ها را به صدا درآورد.
حسنی
* چرا دولت باید کارش به جایی برسد که هر جا توانایی انجام کار را ندارد طرح‌های دولت گذشته را زیر سوال ببرد و تقصیر را به گردن مسئولان قبلی بیندازد؟ کجای این کار اخلاقی است و با اصل انصاف سازگاری دارد؟ مشکل زمانی بیشتر می‌شود که این رفتار از یک فرد دارای لباس تبلیغ دین که باید برای مردم الگوی اخلاقی باشد سر بزند.
5305---0918 و 6775---0912
* از مسئولین همراه اول و ایرانسل درخواست می‌شود مشکل آنتن‌دهی روستای انگشتجان از توابع شهرستان شبستر (شهر تسوج) را حل نمایند.
یک معلم دبستان کوثر روستای انگشتجان
پاسخ روابط عمومی
 وزارت راه و شهرسازی - سازمان ملی زمین و مسکن
در پاسخ به مطلب مندرج در پیام مردمی در صفحه 2 روزنامه در تاریخ 94/6/29 با موضوع تهدید به ساخت مالکان زمین شهری آبادان، به آگاهی می‌رساند: نظر به اینکه هدف از واگذاری اراضی در سنوات قبل فراهم آوردن امکان ساخت‌وساز در جهت تامین سرپناه و مسکن برای مردم بوده و لیکن مشاهده گردیده علی‌رغم مفاد قراردادهای واگذاری و تعهد واگذارشوندگان جهت اخذ پروانه ساختمانی و احداث بنا متاسفانه اقدامی جهت شروع عملیات ساختمانی صورت نپذیرفته لذا در راستای ضوابط مربوطه و به منظور حفظ حقوق دولت و صیانت و حراست از اراضی ادارات استانی زیرمجموعه ضمن تلاش جهت اجرایی نمودن بخشنامه‌ها به شیوه‌ها و طرق مختلف نسبت به اطلاع‌رسانی موضوع به عموم که به‌رغم گذشت سالیان طولانی  امکان دسترسی به آنها میسر نمی‌باشد اقدام می‌‌نمایند علیهذا اقدامات استان در راستای تکالیف مقرره و در جهت تسریع در تعیین تکلیف اراضی و استیفای حقوق دولت طبق مقررات صورت پذیرفته است.