kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
پیام رهبر انقلاب در پی شهادت سردار همدانی

این رزمنده قدیمی و صمیمی به آرزوی خود نائل آمد

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی شهادت سردار سرافراز شهید حسین همدانی را تبریک و تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
شهادت سردار سرافراز، شهید حسین همدانی را به خانواده‌ گرامی و بازماندگان و دوستان و همرزمانش و به مجموعه‌ پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت می‌گویم. این رزمنده‌ قدیمی و صمیمی و پر تلاش، جوانی پاک و متعبد خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی گذرانید و مقطع پایانی عمر با برکت و چهره‌ نورانی خود را در دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام و در مقابله با اشقیای تکفیری و ضد اسلام سپری کرد، و در همین جبهه‌ پر افتخار به آرزوی خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل‌الله نائل آمد و فضل و رحمت الهی بر او گوارا باد.
صف استوار آرزومندان این موهبت و کمربستگان راه جهاد و شهادت در ایران اسلامی و در سپاه و همه‌ نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی، صفی بلند و بنیانی مرصوص است: و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا. رحمت خدا بر شهید همدانی و بر همه‌ مجاهدان راه حق.
سید علی خامنه‌ای
۱۸ مهر

تشییع در تهران
مراسم تشییع پیکر سردار رشید اسلام شهید حسین همدانی امروز از ساعت 9 صبح از مقابل حسینیه فاطمه الزهرا (س) سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ با حضور مقامات کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم مومن، انقلابی و قدرشناس تهران برگزار می‌شود.
پیکر سردار شهید حسین همدانی شنبه شب در حضور جمعی از فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح با ورود به فرودگاه مهرآباد تهران، به کشور بازگشت.
همچنین پیکر سردار شهید حسین همدانی پیش از عزیمت به تهران، در حرم حضرت زینب(س)بنی هاشم طواف داده شد.
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در مراسم استقبال از پیکر سردار شهید حسین همدانی که در پایگاه قدر سپاه  برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: باید خودمان را در راه شهیدان حفظ کنیم. وی افزود: باید همیشه در جبهه مقابله با ظلم و باطل آماده باشیم. صبر ما زیاد است و مردم ما به راهی که می‌روند، معتقدند.
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: اگر همدانی نبود دمشق سقوط می‌کرد، سوریه مدیون سردار همدانی است.
وی تصریح کرد: سردار همدانی با وجود اینکه ماموریتش به پایان رسیده بود اما همچنان نقش مهمی در جبهه مقاومت ایفا می‌کرد.
دعوت سپاه از مردم برای حضور در مراسم تشییع
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای برنامه‌های تشییع و به خاکسپاری پیکر مطهر سردار شهید حسین همدانی را اعلام کرد.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: « با تبریک و تسلیت شهادت سردار سرلشکر پاسدار حسین همدانی حامی مقاومت اسلامی و مدافع حرم به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند پیکر این شهید عزیز پس از انتقال به تهران امروز از ساعت 9 صبح از مقابل حسینیه فاطمه الزهرا(س) سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ واقع در میدان سپاه خیابان پادگان ولیعصر (عج) با حضور مقامات کشوری و لشکری و اقشار مختلف شما مردم مومن، انقلابی و قدرشناس تشییع خواهد شد.
این اطلاعیه با دعوت از قشرهای مختلف مردم پایتخت برای شرکت در این آیین باشکوه یادآور شده است: پیکر سردار شهید حسین همدانی پس از تشییع باشکوه در تهران به همدان منتقل و فردا در این شهر تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.
پیام تبریک و تسلیت مقامات کشوری و لشکری
در پی شهادت سردار حسین همدانی در مبارزه علیه گروه‌های تکفیری و تروریستی در کشور سوریه، آیت‌الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی شهادت این فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.
همچنین آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی شهادت سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی پیام تسلیت گفت.
در بخشی از این پیام آمده است: فقدان این فرمانده شجاع را که سرانجام سر در راه مبارزه و ستیز با گروهک تکفیری و تروریستی داعش داد به فرماندهی کل قوا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مردم، همرزمان و به ویژه اعضای داغدار خانواده او صمیمانه تسلیت می گویم.
همچنین در پی شهادت سردار حسین همدانی در محور مقاومت سوریه، حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، محمدباقر قالیباف  شهردار تهران، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان بسیج دانشجویی در پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای  عروج عاشقانه این سردار مجاهد و خستگی‌ناپذیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک و تسلیت گفتند.
حجت‌الاسلام حجازی از اعضای دفتر مقام معظم رهبری با حضور در منزل سردار شهید حسین همدانی، شهادت این سردار سرافراز را به خانواده وی تسلیت گفت.
کمک‌های ایران در برخورد با تروریست‌های تکفیری ادامه می‌یابد
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی  در جمع خبرنگاران به سوابق سردار رشید اسلام شهید همدانی در دوران دفاع مقدس و به ویژه ساماندهی یگان رزمی استان همدان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات سه هفته گذشته در منطقه عمومی شامات و با توجه به حضور روسیه، فعال شدن ارتش سوریه و از دست رفتن روحیه تکفیری‌ها، این شهید بزرگوار مشغول شناسایی منطقه‌ای بود که بتواند قدرت مشاوره‌ای خود را به درستی ارائه کند.
   وی افزود: این حادثه به دلیل شناخت لحظه‌ای او صورت گرفت، چون آدم ناشناسی بود و با سه نفر همراه بود که وی در حادثه‌ای خودرویی و در صحنه شناسایی به شهادت رسید.
دبیر شورای عالی امنیت ملی  کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اگر از ارزش‌ها و باورهای خود در لبنان، سوریه و عراق دفاع نکند باید در تهران دفاع کند.
به گزارش خبرنگار کیهان از شهرکرد، سردار سرلشکر یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا  در حاشیه نخستین کنگره شهدای استان چهار محال بختیاری با اشاره به شهادت سردار حسین همدانی، گفت: کمک‌های مستشاری جمهوری اسلامی ایران در برخورد با تروریست‌های تکفیری ادامه پیدا خواهد کرد و جمهوری اسلامی ایران همچنان روند هماهنگی مابین حزب‌الله لبنان و کشورهای روسیه، عراق و سوریه را در برخورد با تروریست‌های تکفیری و به منظور شکست اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه ادامه خواهد داد.