kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰

آغاز تولید کتاب‌های الکترونیکی و گویا در کانون پرورش فکری

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از تولید کتاب‌های الکترونیکی و گویا در این کانون از امسال با هدف استفاده از فناوری‌‌های نوین خبر داد.

علیرضا حاجیان زاده دیروز درجمع خبرنگاران در سمنان گفت: تاکنون 20 عنوان کتاب الکترونیک درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور تولید شده و تا پایان سال 94 تعداد  10 عنوان کتاب الکترونیکی دیگر نیز تولید و به پنج زبان ترجمه می‌شود.
وی با اشاره به عضویت کودکان نابینا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، افزود: تولید کتاب‌های گویا نیز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در دست اقدام است.
حاجیان زاده تاکید کرد: برای کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص، شامل کودکان دارای مشکلات جسمی حرکتی و نابینا و... مراکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پنج مرکز در تهران راه‌اندازی شده است و تا پایان سال 94 در تمام مراکز استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.
وی از راه‌اندازی سامانه تلویزیون اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور (IPTV) روز دوشنبه بیستم مهر 94 در تهران خبر داد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با راه‌اندازی این تلویزیون، امکان دسترسی کودکان در هر زمان و مکان به فیلم‌های مناسب شرایط سنی آن‌ها را فراهم کرده است.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور یادآور شد: حدود یک و نیم میلیون کودک و نوجوان در کتابخانه‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور عضویت دارند.