kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۳۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
آیت‌الله علوی گرگانی:

اصحاب رسانه صادق و امانت‌دار باشند

استاد درس خارج حوزه ضمن بیان توصیه‌هایی مهم خطاب به اصحاب رسانه، از خبرنگاران خواست بیش از پیش خود را به دو اصل مهم صداقت و امانت‌داری ملتزم بدانند.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در دیدار شماری از خبرنگاران عنوان کرد: در روایات برخی صفات وارد شده که فرموده این صفات برای هر انسانی در هر طبقه‌ای از بشریت اعم از خوب و بد لازم است و آن دو صفت راستگویی و ادای امانت است.
وی ادامه داد: البته این دو صفت بیشتر برای خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه خبری واجب و لازم است که حرف‌های مصاحبه شونده را به‌طور صحیح بیان کنند.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه بیان برداشت شخصی از سخنان مصاحبه‌شونده نوعی خیانت است، ابراز داشت: همین برداشت‌های شخصی و غیرواقع و پس و پیش کردن جملات، بسیاری اوقات مشکلات زیادی برای طرف مقابل به وجود می‌آورد.
استاد درس خارج حوزه علمیه تاکید کرد: خبرگزاری‌ها سعی کنند عین کلمات شخص مصاحبه‌شونده را نقل کنند، چرا که در غیر این صورت مفهوم سخن عوض می‌شود و برداشت‌های ناصحیحی از آن به عمل می‌آید.
این مرجع تقلید در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر وظیفه بزرگان و علما در پیشبرد میراث علمی گذشتگان برای ارتقای مذهب شیعه، افزود: علما و مراجع وظیفه خود را خوب می‌دانند بنابراین این سوال چندان جای بحث ندارد چرا که علما و بزرگان ما پیشوایان و حامیان دین هستند.