kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵

سینمای انگلیس در خدمت دیکتاتور سابق ایران(اخبار ادبی و هنری)

در میان سکوت سینمای ایران در به تصویر کشیدن واقعیت‌های انقلاب اسلامی، باز هم این دشمنان انقلاب هستند که قصد ساخت فیلمی درباره انقلاب را دارند!

به گزارش کیهان، هنوز دو سال از ساخت فیلم هالیوودی «آرگو» درباره وقایع بعد از انقلاب اسلامی و ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نگذشته که این بار سینمای انگلیس قصد دارد با تمرکز بر شاه مخلوع ایران و با روایت انقلاب اسلامی سال 57 یک فیلم ضدایرانی بسازد!
نکته قابل تأمل این است که رسانه‌های انگلیسی فارسی زبان طی سال‌های اخیر، تلاش فراوانی در تحریف حقایق و تعریف وقایع انقلاب اسلامی ایران براساس منافع خود را داشته‌اند.
همچنین در سال‌های اخیر، در کنار هالیوود، سینمای اروپا هم به تولید فیلم‌های ضدایرانی رو آورده است. پس از فیلم ضدایرانی «طبیب» درباره ابن سینا که با تحریف‌های تاریخی فراوان توسط سینمای آلمان ساخته شد، این بار نوبت به سینمای انگلیس و ساخت فیلم «شاه شاهان» با موضوع دیکتاتور سقوط کرده ایران رسیده است.
رسانه‌های خبری از آغاز نگارش فیلمنامه این أثر به سرپرستی ملیسا والاک خبر دادند. این فیلمنامه نویس، به خاطر نگارش فیلم برگزیده اسکار «باشگاه خریداران دالاس» مشهور است.
هنوز داستان مشخصی از این فیلم فاش نشده است، اما براساس آنچه رسانه‌ها منتشر کرده‌اند، رابطه شاه با آمریکا و اتفاقاتی که منجر به انقلاب اسلامی شد، محور اصلی داستان این فیلم است.
متأسفانه باز هم باید منتظر بنشینیم تا غربی‌ها براساس تصورات و توهمات خود به بازنمایی انقلاب اسلامی در سینما بپردازند و احتمالا بعد از آن ما به محکوم کردن آن مشغول خواهیم شد!