kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۲۶۶
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲

حملات سنگین ارتش یمن به پایگاه‌های نظامی آل سعود در خاک عربستان

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی با پیشروی در مناطق عسیر و جیزان در خاک عربستان دستکم 4 پایگاه‌ نظامی مهم آل‌سعود در این مناطق را به تسلط خود درآوردند.

به گزارش تسنیم، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بطور کامل، منطقه «الربوعه» در «عسیر» عربستان را به کنترل خود درآوردند. ارتش و نیروهای مقاومت مردمی یمن همچنین  با حمله به پایگاه‌های نظامی عربستان در منطقه ظهران، چهاربرج دیدبانی و 17 خودرو نظامی را منهدم کردند. ارتش و کمیته‌های مقاومت مردمی یمن روزشنبه نیز، پادگان ارتش سعودی در نجران را با موشک‌های گراد درهم کوبیدند. نیروهای یمنی، استحکامات ارتش عربستان در دو پایگاه الدود و جلاح در منطقه الخوبه را نیز هدف قرار دادند.
طبق گزارش‌های منتشر شده دستکم 4 پایگاه مهم نظامیان آل‌سعود در این حملات به تصرف انقلابیون درآمد.
بر اساس خبر های  دریافتی از مآرب ، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن دو دستگاه خودروی زرهی و 18 دستگاه خودروی نظامی نیروهای متجاوز را منهدم کردند. این خودروها  پس از دو عملیات نافرجام متجاوزان منهدم شد. نیروهای متجاوز در تلاش بودند از منطقه «صراح» و خط لوله نفت پیشروی کنند . شبکه تلویزیونی المنار نیز اعلام کرد ، آتشبارهای ارتش و کمیته های مردمی یمن دو فروند هلی کوپتر  متجاوزان را در مأرب سرنگون کردند.
از سوی دیگر جنگنده‌های سعودی  نیز  روزشنبه با بمباران منازل مسکونی در صعده چهار کودک از یک خانواده را به شهادت رساندند. در حمله جنگنده‌های متجاوز سعودی به استان «تعز» واقع در جنوب یمن  نیز ۹ نفر به شهادت رسیدند. ده‌ها تن دیگر نیز در درگیری‌های واقع در شمال این شهر و مرکز آن به شهادت رسیدند.
حملات شرورانه
در همین حال، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی ضمن هشدار درباره «وضعیت ناگوار انسانی» ناشی از حملات ائتلاف به رهبری سعودی‌ها به یمن تاکید کرد: «این حملات «بسیار گسترده» و «شرورانه» شده است.»
 «نیویورک تایمز» تاکید کرد: «آنچه که به عنوان حملات هوایی ائتلاف به رهبری سعودی علیه یمن آغاز شده بود، آنچنان گسترده شده که منتقدان، ائتلاف را به تنبیه و مجازات دسته جمعی همه مردمی که در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها زندگی می‌کنند، متهم می‌کنند.»
 این روزنامه با اشاره به خشم مردم یمن از حملات به این کشور، بر افزایش تعداد یمنی‌های خشمگین از عربستان و شرکای آن به ویژه آمریکا تاکید و تصریح کرد، دولت «اوباما» کمک اطلاعاتی و لجستیکی به ائتلاف کرده است و سلاح‌های آمریکا بطور گسترده در حملات هوایی استفاده شده است.