kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲

مخالفت مردم لبنان با دفن آنتوان لحد در این کشور

مردم لبنان با بازگرداندن جسد آنتوان لحد مزدور رژیم صهیونیستی از فرانسه به لبنان مخالفت کردند.


خبرهای منتشر شده درباره بازگرداندن جسد آنتوان لحد مزدور کهنه‌کار رژیم صهیونیستی از پاریس به بیروت با مخالفت‌های شدیدی در لبنان مواجه شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، مخالفان، تلاش‌هایی را برای جلوگیری از بازگرداندن جسد «لحد» به لبنان آغاز کرده و به دنبال راه‌اندازی تجمع و حتی تحصن در فرودگاه بیروت هستند.
«آنتوان لحد»‌ پس از سال‌ها خدمت به رژیم اشغالگر اسرائیل چند روز پیش و در سن 88 سالگی در پاریس مرد. خبر مرگ وی روز شنبه رسانه‌ای شد. وی قبل از آزادی جنوب لبنان و در سال 2000 فرماندهی شبه‌نظامیان ارتش جنوب لبنان را برعهده داشت.
لحد در قتل و خونریزی بسیاری از لبنانی‌ها دست داشته و در کشتار فلسطینی‌ها نیز به اسرائیل کمک‌ها کرد. گفته می‌شود وی در قتل‌عام صدها فلسطینی صبرا و شتیلا نیز دست داشته است. خبر دیگر از لبنان اینکه، اردوگاه «عین‌الحلوه» در لبنان شنبه شب با انفجار پنج خمپاره دست‌ساز رو‌به‌رو شد. منابع فلسطینی اعلام کردند که این انفجارها به دست مزدوران رژیم صهیونیستی موسوم به «خفاشان شب» صورت گرفته و هدف آن بازگرداندن بحران و درگیری‌ها به اردوگاه عین‌الحلوه است.
برخی منابع پیشتر اعلام کرده بودند که عده‌ای تلاش می‌کنند تا زمینه حضور گروه تروریستی تکفیری داعش در اردوگاه عین‌الحلوه را فراهم کنند.