kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶

شرکت‌های دانش بنیان هیچ محدودیتی در گرفتن تسهیلات ندارند

معاون فناوری معاونت علم و فناوری رئیس‌جمهور گفت: شرکت‌های دانش بنیان تولیدی و صنعتی هیچ محدودیتی برای گرفتن تسهیلات ندارند.

به گزارش ایرنا، علی وطنی در جمع خبرنگاران در گرگان اظهار داشت: به شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی نوپا بعد از تشخیص صلاحیت براساس نوع فعالیت‌ تا مبلغ سه میلیارد ریال تسهیلات حداکثر تا چهار درصد کارمزد تعلق می‌گیرد.
به گفته وی همچنین به شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی و صنعتی تا مبلغ یکصد میلیارد ریال با حداکثر 14 درصد سود تسهیلات پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به تفاوت تسهیلات تخصیصی به شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: شرکت‌های نوپا تولیدی از پرداخت مالیات معاف هستند، در حالی که شرکت‌های صنعتی باید مالیات بپردازند، از سوی دیگر اگر محصولات شرکت‌های صنعتی از طریق یک شرکت خصوصی دارای مشتری شود می‌توانند از تسهیلات لیزینگ استفاده کنند.
وطنی ضمن اعلام حمایت معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری از تمامی طرح‌های فناورانه در قالب کلان ادامه داد: این حمایت‌ها در قالب پرداخت 60 درصد منابع از استان‌ها شامل استانداری و یا دستگاه‌های بهره‌بردار می‌باشد و 40 درصد دیگر در قالب تسهیلات بلاعوض از سوی این معاونت پرداخت می‌شود.
وی هدف از اجرای این طرح را برقراری تعادل بین‌ استان‌های کمتر برخوردار و استان‌های بزرگ عنوان کرد و همچنین گفت: حجم واردات ما نه تنها در زمینه محصولات دارای فناوری بالا است، بلکه در زمینه سوغات همچنان وارد‌کننده هستیم و بنابراین سعی می‌شود حمایت این معاونت از تشکیل شرکت‌های دانش بنیان با محوریت دانش آموختگان مستمر باشد.
به گفته وطنی امروز با توجه به سند چشم‌انداز توسعه که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، ماموریت دانشگاه‌ها از آموزش‌ محور و پژوهش محور به سمت فناور محور تغییر جهت یافته است.
وی يادآور شد: دانشگاه پردیس تهران بیش از 16هزار میلیارد ریال محصولات دانش بنیان به فروش رسانده است.