kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱

کوتاه از شهرستان ها

راه‌اندازی منوریل
قم- خبرنگار کیهان: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر راه‌اندازی هرچه سریعتر پروژه منوریل قم گفت: بهره‌برداری از این پروژه ظرفیت‌های زیادی در قم ایجاد خواهد کرد.
احمد امیرآبادی با تاکید بر اینکه منوریل می‌تواند ظرفیت‌های بسیاری را در شهر قم ایجاد کند اضافه کرد: پروژه مترو قم با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان باید طی 30 ماه به پایان می‌رسید اما مسائل سیاسی مانع تحقق این امر شد. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایجاد قطار سریع السیر تهران، قم و اصفهان نیز یکی دیگر از پروژه‌هایی است که می‌تواند در حمل و نقل زائران حرم حضرت معصومه(س) تاثیر مهمی داشته باشد.
آسفالت جاده
فیروزآباد فارس- خبرنگار کیهان: رئیس اداره راه و شهرسازی فیروزآباد گفت: کار عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت محور برگشت جاده کوار به فیروزآباد در دست اقدام است.
مهندس عبدالحمید بهبودی افزود: این جاده به طول 22 کیلومتر با اعتباری معادل پنج‌میلیارد تومان از دهستان زنجیران تا سه راهی میمند است که عمده کار آن انجام شده ضمن این که در همین محور کار نصب و اصلاح علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی و خط‌کشی توسط کارشناسان انجام شده است.
اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم
شهرکرد- خبرنگار کیهان: 638 دانشجو در قالب گروههای جهادی به مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری اعزام شدند.
فرمانده سپاه استان افزود: امسال دانشجویان داوطلب بسیجی در قالب 15 گروه جهادی ثبت‌نام کردند که تاکنون 9 گروه به مناطق محروم این استان اعزام شده است. سرتیپ پاسدار رضا محمدسلیمانی گفت: برنامه‌ریزی شده تا 6 گروه دیگر نیز تا پایان تابستان برای ارائه خدمات جهادی در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی و آموزشی به شهرستان‌های لردگان، کیار، اردل، کوهرنگ و بروجن اعزام شوند.
انجام رزمایش واکنش سریع
تبریز- خبرنگار کیهان: مرحله اول مانورهای واکنش سریع گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر آذربایجان شرقی برگزار شد.
در رزمایش پیامبر اعظم(ص) 80 گردان حضور دارند که مرحله اول آن پنجشنبه و جمعه برگزار شد.
مرحله دوم این مانورها 26 و 27 شهریور جاری خواهد بود که طی آن تاکتیک‌ها، عملیات مقابله با تهدیدات نظامی و نرم و نیز پیشگیری از بلایای طبیعی، اجرا می‌شود.