kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
شهردار ارومیه:

دریاچه وان ترکیه کم‌هزینه‌ترین راه برای احیای دریاچه ارومیه است

شهردار ارومیه با اشاره به آسیب‌های زیست‌محیطی و اقتصادی ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه و تبعات بی‌شمار آن برای منطقه و کشورهای همجوار افزود: مطالعات کارشناسان نشان می‌دهد دریاچه وان ترکیه می‌تواند کم‌هزینه‌ترین و نزدیک‌ترین منبع برای انتقال آب و احیای دریاچه ارومیه باشد.
ارومیه- خبرنگار کیهان:

محمد حضرت‌پور فاصله کمتر از 170 کیلومتر بین دو دریاچه ارومیه و وان ترکیه و بالادست قرار گرفتن دریاچه وان در مقایسه با دریاچه ارومیه را درحالی یادآور شد که به گفته وی انتقال یک میلیارد مترمکعب آب تنها 27 سانتی‌متر در طراز آب دریاچه وان ایجاد تغییر می‌کند.
وی گفت: به زودی قرارداد ساخت واگن‌های قطار شهری ارومیه امضاء می‌شود تا در 18 ماه آینده فاز اول این پروژه مهم شهری برای جابه‌جایی 8 هزار نفر درساعت بهره‌برداری شود.
وی افزود: ریل‌گذاری فاز اول قطار شهری با صرف 200 میلیارد تومان در ارومیه آغاز می‌شود و برای اجرای فاز دوم این پروژه 250 میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.
حضرت‌پور اظهار کرد: پل 4 سطحی «آذربایجان» در ورودی شهر در ابتدای محورهای مهاباد و اشنویه و تقاطع کمربندی خاتم‌الانبیا تاکنون 30 درصد پیشرفت داشته است.
به گفته وی فاز اول این پروژه 150 میلیارد تومانی دهه فجر سال‌جاری و فاز دوم آن اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.