kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰

رفع مشکل آب آشامیدنی 11 روستای بوکان

بخشدار بخش مرکزی بوکان از رفع مشکل کم‌آبی و تأمین آب آشامیدنی 11 روستای این بخش خبر داد.

محمد یزدانپناه افزود: باتوجه به خشکسالی‌های اخیر و کمبود نزولات جوی، تشدید گرمای کم‌سابقه و توسعه بی‌رویه روستاهای حاشیه شهر بوکان، 44 روستای این بخش امسال با کمبود آب و یا بحران کم‌آبی مواجه شد. وی بیان کرد: از میان 44 روستای این بخش 11 روستای گول‌بهی، کهریزه کانی طومار، ترکمانکندی، داربسر، پاشبلاغ، کهریزه محمودآباد، قزل‌گنبد، ینگیجه، آلبلاغ، شیخلر و قره‌کند با بحران کم‌آبی و تأمین آب آشامیدنی مواجه شدند.
یزدانپناه با اشاره به این که پیش از این آب این روستاها از طریق سه دستگاه تانکر سیار تأمین می‌شد، ادامه داد: با ایجاد چند حلقه چاه و تجهیز و ایجاد شبکه و لوله‌گذاری در این مناطق، مشکل آب این روستاها حل شد.
وی اظهار کرد: در روستای ترکمانکندی نیز که با مشکل جدی آب روبه‌رو بود یکی از کشاورزان محلی با اهدای یک حلقه چاه آب کشاورزی خود به آبفای روستایی این شهرستان، مشکل تأمین آب آشامیدنی این روستا را رفع کرد.
بخشدار بخش مرکزی بوکان یکی دیگر از مشکلات ایجاد شده در تأمین آب آشامیدنی و بهداشتی در مناطق روستایی بخش مرکزی را افت فشار ولتاژ برق در فصل گرما و از کار افتادن ترانفسورماتورهای چاه‌های آب روستایی عنوان کرد. بخش مرکزی بوکان دارای 102 روستا با 28 هزار و 244 نفر جمعیت است.