kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۱۹۸
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
قرعه‌کشی رقابتهای انتخابی فوتبال المپیک برگزار شد

همگروهی ایران با قطر، چین و سوریه

قر‌عه‌کشی مرحله نهایی انتخابی ر‌قا‌بت‌های المپیک 2016 ریو در رشته فو‌تبا‌ل در قاره آسیا با حضور مسئولان شانزده تیم حاضر برگزار شد و تیم ایران در گروه نخست با تیم‌های قطر، چین و سوریه همگروه شد.
سرویس ورزشی-

قر‌عه‌کشی مرحله نهایی انتخابی ر‌قا‌بت‌های المپیک 2016 ریو در رشته فو‌تبا‌ل در آسیا دیروز از ساعت 12 به وقت محلی در هتل فورسیزن دوحه قطر آغاز شد تا شانزده تیم در چهار سید پس از قر‌عه‌کشی، حریفان خود را در این مرحله شناسایی کنند.
تیم‌های حاضر در این مرحله  طبق عملکردشان در دوره قبل‌ این رقابت‌ها (سال 2013) سیدبندی شده بودند، که بر این اساس شاگردان محمد خاکپور در گلدان 3 در کنار تیم‌های امارات، کره شمالی و ازبکستان جای داشتند.
*گلدان یک: قطر، عراق، عربستان و اردن
*گلدان دو: کره جنوبی، سوریه، استرالیا و ژاپن
*گلدان سه: امارات، ایران، کره شمالی و ازبکستان
*گلدان چهار: چین، یمن، تایلند و ویتنام
تعبیر رویای ٤٠ ساله
پس از سیدبندی تیم‌ها در گروه A؛ ایران در مرحله اول این رقابت‌ها در کنار تیم میزبان به اضافه دو تیم دیگر آسیایی قرار گرفت که همواره در رده‌های پایه خطرناک بوده‌اند. گروه B؛ عربستان، کره شمالی، ژاپن و تایلند گروهی نسبتا متعادل را تشکیل دادند و گروه C؛ عراق، کره جنوبی، ازبکستان و یمن قرار دارند. در گروه D این مسابقات هم اردن، استرالیا، امارات و ویتنام از گلدان‌ها بیرون آمدند. نکته جالب در لحظه خروج گوی ایران از گلدان مجری برنامه این بود که وی به دوری 40 ساله فوتبال ایران از المپیک که مربوط به رقابت‌های 1976 مونترال کانادا بود، اشاره کرد.
مرحله نهایی انتخابی این ر‌قا‌بت‌ها از 12 تا 30 ژانویه ( 22 دی تا 10 بهمن ماه) در دوحه قطر برگزار می‌شود تا در نهایت سه تیم مجوز حضور در المپیک تابستانی 2016 ریو را کسب کنند.
نحوه صعود به المپیک
صعود از گروه به این شکل است که از هر گروه دو تیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود می‌کنند و از بین 8 تیم، 3 تیم برتر به المپیک ریو صعود خواهند کرد. بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی حذفی خواهد بود و سپس 4 تیم پیروز در دو مسابقه مقابل هم قرار خواهند گرفت که از این بین دو تیم برنده به المپیک ریو می‌ رسند، تیم سوم هم در مسابقه رده‌بندی انتخاب خواهد شد.
تیم‌ فوتبال امید ایران در شرایطی  با مربیگری خاکپور خود را آماده حضور در این رقابت خواهد کرد که تیم‌ملی ایران از سال 1976 در هیچ المپیکی شرکت نکرده است. اگرچه ملی‌پوشان ایران در سال 1980 با مربیگری حسن حبیبی به دور نهایی مسابقات در مسکو صعود کردند اما به دلیل تحریم از حضور در این مسابقات جا ماندند. تیم خاکپور که پرستاره و با استعداد است از بخت‌های مسلم صعود به شمار می‌آید و اگر کم و کسر فنی‌ای نداشته باشد، می‌‌توانیم به صعود این تیم خوشبین باشیم.حریفان ایران در گروه اول همه از تیم‌های نامدار فوتبال آسیا هستند. بدون شک شاگردان خاکپور در این گروه کار آسانی ندارند و تنها در سایه تلاش،‌ حمایت و همدلی می‌توانند طلسم 40 ساله نرسیدن به المپیک را بشکنند.
خاکپور: چین و سوریه جزو قدرت‌های آسیا هستند
محمد خاکپور سرمربی تیم فوتبال امید پس از مشخص شدن حریفان ایران در مرحله گروهی رقابت‌های انتخابی المپیک گفت: سرگروه ما میزبان مسابقات است و قطعا از شرایط میزبانی خودش به نحو احسن استفاده می‌کند تا به عنوان تیم اول به مرحله حذفی صعود کند.ضمن اینکه تیم‌های چین و سوریه نیز جزو قدرت‌های آسیا هستند و قطعا با هدف صعود از گروه در مسابقات شرکت می‌کنند، ولی ما هم تیم ایران هستیم و برای رسیدن به هدفی که ترسیم کرده‌ایم باید تمامی موانع و حریفان را از پیش رو برداریم.خاکپور در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به حضور میزبان رقابت‌ها در گروه ما باید تمرکز و تلاش خودمان را بیشتر کنیم و با تمام توان در مسابقات انتخابی ظاهر شویم.