kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹

اخبار کوتاه از فوتبال

صعود پرسپولیس و سایپا در جام حذفی
تیم های پرسپولیس و سایپا راهی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی شدند. روز گذشته در چارچوب رقابت های جام حذفی دو بازی در تهران برگزار شد. در اولین بازی تیم سایپا موفق شد چهار بر صفر تیم گمنام بازرگانی وشتانی آمل را شکست دهد تا حریف سیاه جامگان مشهد در مرحله بعدی مسابقات شود. گل‌های سایپا را در این بازی مجتبی رمضانی در دقیقه 27، علی زینالی در دقایق 42 و 64 و رضا نوروزی در دقیقه 88 به ثمر رساندند. در دیگر بازی تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی نزدیک مقابل پیکان به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کرد. تک گل این دیدار را مهدی طارمی در دقیقه 69 و از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. لازم به یادآوری است که در دقیقه 83 محمدصادق بارانی کاپیتان پیکان به خاطر جمله‌ای که پس از برخورد با عالیشاه خطاب به کریم باقری گفت کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد. کریم باقری نیز از سوی داور مسابقه از روی نیمکت اخراج شد.
میزبانی استقلال از فولاد در جام حذفی
سازمان لیگ فوتبال از قرعه‌کشی چهار دیدار از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی خبر داد.قرعه‌کشی چهار دیدار از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی دیروز با حضور غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، سعید فتاحی مسئول برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و نمایندگان تیم‌های استقلال تهران، گسترش فولاد تبریز، صبای قم، راه‌آهن تهران، فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان در سازمان لیگ برگزار شد و نتایج قرعه‌کشی این مسابقات به شرح زیر است: * راه‌آهن (میزبان) - استقلال خوزستان (میهمان) * گسترش فولاد تبریز (میزبان) – ذوب‌آهن اصفهان (میهمان) * صبای قم (میزبان) - تراکتورسازی تبریز (میهمان) * استقلال تهران (میزبان )-فولاد خوزستان (میهمان). قرعه‌کشی سایر تیمهای این مرحله، امروز ساعت 10 صبح در روابط عمومی سازمان لیگ برگزار خواهد شد.
کاشانی: گروه ایران متعادل است
مدیر تیم فوتبال امید ایران گفت: به غیر از قطر که از شرایط میزبانی بهره می‌برد، سایر همگروهی‌های ما معتدل هستند و در مجموع در گروه متعادلی قرار گرفتیم. حبیب کاشانی در خصوص هم‌گروهی تیم فوتبال امید ایران با قطر، سوریه و چین در رقابت‌های مقدماتی المپیک 2016 گفت: به غیر از قطر که از شرایط میزبانی بهره می‌برد و ممکن است از حمایت‌های خاص مثل داوری بهره ببرد، سایر همگروهی‌های ما معتدل هستند و در مجموع در گروه متعادلی قرار گرفتیم. فکر می‌کنم رقیب اصلی ما در این گروه قطر باشد. وی افزود: به نظرم گروه‌ B این رقابت‌ها که عربستان، ژاپن، کره شمالی و تایلند حضور دارند سخت‌ترین گروه است و باید آن را گروه مرگ نامید. امیدوارم با تلاشی که بازیکنان و کادرفنی انجام می‌دهند بتوانیم از گروه خود صعود کنیم. در بازی افتتاحیه قطر به مصاف چین می‌رود و ما هم باید با سوریه بازی کنیم که فکر می‌کنم قرعه مناسبی باشد. کاشانی در پاسخ به این پرسش که آیا در زمان حضور کفاشیان در اردوی هلند با وی در مورد تعامل بیشتر بین سرمربیان تیم‌های بزرگسالان و امید صحبت کردید، گفت: خوشبختانه تعامل خوبی بین سرمربی تیم امید و بزرگسالان (خاکپور و کی‌روش) وجود دارد و از نظر ما مشکلی در این خصوص وجود ندارد. همه مسئولان فدراسیون فوتبال دوست دارند که هم تیم بزرگسالان و هم تیم امید به مرحله بعد صعود کنند.
دژاگه و آزمون جریمه نشده‌اند
رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: اشکان دژاگه و سردار آزمون نه جریمه شده‌اند نه پرونده‌ای برایشان تشکیل شده است. علی‌اکبر محمدزاده در مورد این‌که اشکان دژاگه در گفت و گو با یک روزنامه قطری اعلام کرده که فکر نمی‌کرده به خاطر خالکوبی جریمه شود، گفت: کمیته اخلاق اشکان دژاگه و سردار آزمون را نه جریمه کرده نه پرونده‌ای برای آنها تشکیل داده است. این مسایل در رسانه‌ها بزرگنمایی شد. بعد از بازی با گوام خبرنگارانی با ما تماس گرفتند و در مورد وضعیت خالکوبی دژاگه و آزمون سوال کردند که ما گفتیم این بازیکنان هم باید مسایل را مراعات کنند و خالکوبی‌هایشان را بپوشانند. بعد این تذکر ما در رسانه‌ها تبدیل شد به خبر احضار این دو ملی‌پوش به کمیته اخلاق! وی تاکید کرد: ما همواره تلاش کرده‌ایم یار فدراسیون فوتبال و تیم ملی باشیم و به هیچ عنوان هم پرونده‌ای برای این دو ملی‌پوش تشکیل نشده که بخواهیم آنها را جریمه کنیم و فقط یک تذکر بوده است.