kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۹۹۱
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
آیت‌الله مکارم شیرازی:

از تبدیل شدن برجام به منشأ اختلافات داخلی نگرانم

استاد درس خارج حوزه با اشاره به مسائل به وجود آمده درباره برجام در کشور گفت: برجام اتفاق خوبی است البته نه به آن اندازه که بزرگترین افتخار کشور در طول تاریخ باشد؛ من از تبدیل شدن برجام به اختلافات داخلی در بین گروه‌های مختلف نگران هستم.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در درس خارج با اشاره به مسائل به وجود آمده به واسطه برجام در کشور گفت: این برجام در حال به وجود آوردن اختلافاتی در بین گروه‌های مختلف است که من از عاقبت آن نگران هستم.
وی ادامه داد: برنامه جامع اقدام مشترک، نقاط قوت فراوان دارد و ممکن است نقاط ضعفی نیز داشته باشد؛ البته می‌توان نقاط ضعف این برنامه را با راه‌حل‌هایی از بین برد که همه باید به دنبال پیدا کردن این راه حل‌ها باشیم.
آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: در مجموع برجام اقدامی قابل توجه است؛ این اقدام پیروزی محسوب می‌شود البته نه کسی می‌تواند درباره این برجام بگوید که «وای بر ما که چنین پیمانی بستیم» و نه کسی باید بگوید که «بزرگترین افتخار کشور در طول تاریخ است»؛ دشمن به دنبال ایجاد اختلاف در بین مردم است تا بتواند بر کشور ما مسلط شود.
استاد درس خارج حوزه ابراز داشت: همه مسئولان باید دوستانه، منطقی، مستدل و در راستای حل مشکل نه به عنوان مبارزه، معارضه، اهانت و وارد کردن نسبت‌های نادرست به همدیگر درباره برجام گفت‌و‌گو، بحث و بررسی کنند تا به نتیجه برسند.
وی مسئولان کشور را به استفاده بهتر از فرصت‌ها و نگه‌داشتن جانب عقل توصیه کرد و گفت: دشمن به صورت پی در پی در حال تهدید جمهوری اسلامی و به کار بردن سخنانی نامربوط و ناموزون است؛ پژوهش، بحث و بررسی در تمامی موارد نباید اجازه دهد که اختلاف در بین مردم افزوده شود.
این مرجع تقلید آوارگان جنگی در کشورهای اسلامی را یکی از مشکلات مهم اکنون عالم اسلام دانست و اظهار داشت: آتش‌افروزان جنگ حساب نمی‌کنند که آوارگان سوریه و یمن و کشورهای دیگر باید چه کنند؛ در حالی که از آن سوی دنیا آمده‌اند و منطقه را به هم ریخته‌اند تأسف دارد که در آخر سعی می‌کنند ایران و روسیه را مقصر این فاجعه بدانند؛ در حالی که جمهوری اسلامی تنها به دنبال انتخاباتی سالم به وسیله مردم سوریه و آرامش در این کشور است.