kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۹۸۸
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷

حوادث کوتاه از کشور

    واژگونی سمند
تبریز- خبرنگار کیهان: واژگونی خودروی سمند در کیلومتر 25 محور تبریز- بستان‌آباد باعث مرگ 1 سرنشین آن و مصدومیت 3 نفر دیگر شد.
2 مصدوم بد حال این حادثه توسط اورژانس هوایی به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز، انتقال یافتند.
مرگ 2 موتورسوار
قصرشیرین- ایرنا: برخورد یک دستگاه خودرو تویوتای لندکروز با یک دستگاه موتورسیکلت در جاده مرزی نفت‌شهر حوالی پاسگاه تپه شیرو از توابع شهرستان قصرشیرین 2 کشته برجا گذاشت.
رئیس پلیس قصرشیرین روز چهارشنبه گفت: در این سانحه راکب و سرنشین موتورسیکلت هر دو مصدوم شدند اما به دلیل شدت جراحات وارده حین انتقال به بیمارستان جان باختند.
سرهنگ حسین براری افزود: علت این حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.
نیش زنبور جان مرد صومعه‌سرایی را گرفت
رشت- خبرنگار کیهان: پیرمرد 61 ساله اهل روستای بهمبر شهرستان صومعه‌سرا در غرب گیلان، بر اثر نیش زنبور وحشی (هفت گز) جانش را از دست داد.
رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا با تأیید این موضوع گفت: این مرد پس از این که دستش توسط زنبور وحشی گزیده شد، دچار شوک آنافیلاکتیک و ایست قلبی و تنفسی شد که این دو عامل، ظرف مدت 6 دقیقه سبب مرگ مغزی او شد.
محمدعلی خصوصی افزود: پس از آنکه بیمار با این علایم به بیمارستان آورده شد، اقدام به برنامه CPR و تزریق دارو برای به جریان انداختن قلبش کردیم اما به سبب اینکه سم نیش زنبور، سیستم ایمنی بدن فرد را مختل و توانایی‌اش هم کم بود، پس از 48 ساعت فوت کرد.
مرگ کارگر راهسازی زیرغلتک
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان اردکان استان یزد گفت: ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه یک دستگاه خودرو سواری پراید با کارگر 25 ساله شرکت راهسازی به هویت «م.ش» که پرچم‌دار عوامل «آسفالت‌کار» بوده برخورد و کارگر جوان به زیرغلتکی که در حال کار بوده پرتاب شده و جان خود را از دست داد.
سرهنگ صادقیان ضمن اشاره به متواری شدن خودرو سواری پراید از محل حادثه افزود: با دستور مقام قضائی تحقیقات بیشتر در مورد جزئیات این حادثه ادامه دارد.
نشت گاز و انفجار 9 نفر را مصدوم کرد
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی ماهشهر گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر انفجار و آتش گرفتن منزلی در بندر امام خمینی(ره) شهرستان ماهشهر، بلافاصله ماموران انتظامی و یگان‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.
سرهنگ جلیل زبیدی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد این حادثه به علت نشت گاز در شبکه لوله گاز رخ داده و باعث انفجار و آتش گرفتن منزل مسکونی شده است و شدت انفجار به حدی بود که باعث پرتاب شدن درب و پنجره ساختمان به داخل خیابان شد.
وی با اشاره به اینکه این حادثه تلفات جانی نداشت: ادامه داد: بر اثر شدت انفجار و تخریب منزل 9 نفر دچار آسیب‌دیدگی جدی و بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.
جاسازی تریاک در کپسول گاز
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان خاتم گفت: ماموران ایستگاه بازرسی هرات دوشنبه گذشته در بازرسی از یک دستگاه سواری 405 که از فارس عازم تهران بود 46 کیلو تریاک را کشف و یک متهم را دستگیر کردند.
سرهنگ صالحی افزود: متهم، 46 کیلو مواد مخدر را به طرز ماهرانه‌ای داخل کپسول گاز خودرو جاساز کرده بود که توسط ماموران ایستگاه «هرات» دستگیر و به همراه پرونده متشکله تحویل مقامات قضایی شد.
کشف 323 کیلو مواد مخدر در بستک
سرویس شهرستانها: جانشین فرمانده انتظامی بستک گفت: در راستای مقابله بی‌امان با سوداگران مرگ، مأموران پاسگاه انتظامی انوه این شهرستان حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودروی سمند مشکوک شدند و پس از یک تعقیب و گریز کوتاه آن را متوقف کردند.
سرگرد محمدی افزود: ماموران در بازرسی از خودرو مذکور 323 کیلو موادمخدر از نوع تریاک کشف و یک متهم را در این ارتباط دستگیر کردند.
آتش در کارخانه رنگ
سمنان- خبرنگار کیهان: ظهر روز سه‌شنبه کارخانه آریا روان شیمی در شهرک صنعتی گرمسار طعمه حریق شد.
این حریق با حضور آتش‌نشانان گرمسار در کمتر از یک ساعت مهار شد در اثر این حادثه یک نفر مصدوم و به مرکز درمانی منتقل شد.
کارخانه آریا روان شیمی تولید کننده مکمل رنگ و اسپری است.
دستگیری خانواده کیف قاپ
قم- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: در پی وقوع چندین فقره کیف زنی از زائران در حرم مطهر بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران آگاهی استان قرار گرفت.
سرهنگ قدسی افزود: با حضور نامحسوس مأموران و انجام اقدامات پلیسی 4 تن از سارقان سابقه‌دار که به صورت باندی و خانوادگی اقدام به سرقت کیف و وجه نقد از زائران می‌کردند دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.
وی ادامه داد: در بازرسی از متهمان مبالغی وجه نقد، عابر بانک و گوشی تلفن همراه کشف شد.
برداشت اینترنتی از حساب همسر
یزد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: چندی پیش فردی با در دست داشتن مرجوعه قضائی با حضور در پلیس فتا اعلام کرد که مبلغ 150 میلیون ریال از حساب‌های بانکی وی برداشته شده است.
سرهنگ رضایی افزود: با توجه به دستور مقام قضائی تحقیقات لازم در این زمینه آغاز شد و مأموران پلیس فتا دریافتند که فردی با یک خط موبایل مشخص، مدت 5 ماه است از طریق در اختیار داشتن رمز دوم حساب‌های شاکی خرید اینترنتی انجام می‌دهد.
وی ضمن اشاره به انجام کار فنی و اطلاعاتی و شناسایی و دستگیری متهم خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس فتا با انجام کار اطلاعاتی و فنی توانستند شخصی را که همان همسر شاکی بود و از حساب وی به طور مخفیانه برداشت و خرید اینترنتی می‌کرد، دستگیر کنند.
جاعل 10 میلیاردی در دام پلیس
خرم‌آباد- فارس: فرمانده انتظامی لرستان گفت؛ با دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی جاعل به هویت معلوم با اقدام سودجویانه با تنظیم قولنامه و جعل امضای مالباخته یک باب منزل مسکونی را تصاحب کرده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.محمد قنبری افزود: تیم رسیدگی کننده پس از یک سری تحقیقات گسترده با جمع‌آوری مستندات کافی در این ارتباط جاعل را در شهرستان خرم‌آباد شناسایی، دستگیر و به پلیس آگاهی این فرماندهی منتقل کرد.
وی با اشاره به اینکه گردآوری ادله غیرقابل انکار توسط پلیس دست جاعل را رو کرد، اظهار داشت: کلاهبردار در بازجویی‌های به عمل آمده به جرم خود اعتراف کرد.قنبری تصریح کرد: با کشف 10 میلیارد ریال کلاهبرداری متهم همراه پرونده به دادسرا معرفی شد.
آذرخش چوپان را روانه بیمارستان کرد
کرمانشاه- ایرنا: دبیر ستاد مدیریت بحران روانسر دیروز گفت: رعد و برق عصر روز سه‌شنبه یک چوپان را در این شهرستان زخمی و 20 رأس گوسفند رانیز تلف کرد.
شریف محمدی افزود: در جریان این حادثه یک جوان 22 ساله در منطقه رئیسان ارتفاعات چالابه روستای خراجیان در بخش مرکزی شهرستان روانسر در حال چرای احشام براثر رعد و برق زخمی شد.
وی گفت: این فرد توسط مردم به مراکز درمانی انتقال یافت و اکنون در بیمارستان حضرت رسول(ص) جوانرود بستری و تحت مداوا قرارگرفته است.