kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
عضو فراکسیون جوانان مجلس:

توجه وزیر ورزش و جوانان فقط به فوتبال است

عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر ورزش و جوانان تنها توجه خود را به ورزش و فوتبال معطوف کرده و توجهی به جوانان ندارد.

رحمت اله نوروزی به فارس گفت: بحثی که مقام معظم رهبری نیز بر روی آن تأکید دارند این است که ما برای جوانان به عنوان سکانداران آینده نظام باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم اما واقعاً این مقوله مغفول مانده است.
نوروزی با انتقاد از تشکیل نشدن مرتب شورای عالی جوانان گفت: در دولت یازدهم تا کنون تنها یک‌بار این شورا تشکیل جلسه داده است، ما انتظار داریم بحث ازدواج جوانان و بحث اعطای تسهیلات به جوانان به صورت جدی از سوی دولت پیگیری شود، جوانی که می‌خواهد کارآفرینی کند نمی‌داند برای دریافت  وام باید کجا برود حتی برای وام ازدواج هم جوانانی هستند که 2 یا 3 سال در صف انتظار قرار دارند.
وی افزود: همه مشکلات جوانان را به حرف مطرح می‌کنیم اما بانک‌های عامل در این زمینه همکاری خوبی ندارند، بنده بارها در فراکسیون جوانان با وزیر ورزش و جوانان مطرح کردم که مقام معظم رهبری بر روی بحث جمعیت تأکید دارند اما از سوی دیگر سن ازدواج در جامعه بالا رفته است.
این نماینده مجلس گفت: باید بسترها را برای جوانان فراهم کنیم اما برای آنها برنامه‌ای نداریم. کل بودجه جوانان در کل کشور 7 میلیارد تومان است با این بودجه چه کاری می‌توان برای جوانان انجام داد؟ این موضوع نیاز به یک حرکت اساسی دارد که دولت و مجلس با هم همدلی و همزبانی داشته باشند تا یک اقدام راهبردی در این مسیر انجام شود.به گفته نوروزی، جوان نمی‌تواند یک وام با سود 27 درصد بگیرد تا بتواند خانه رهن کند یا وسایل لازم را خریداری کند، بانک‌های عامل نباید تنها سرمایه‌داران را سرمایه دارتر کنند بلکه باید از جوانان حمایت جدی داشته باشند این موضوع نیازمند این است که رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی جوانان، این شورا را تشکیل دهد و از بانک‌ها این موضوع را مطالبه کند.
وی ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان تنها توجه خود را به ورزش و آن هم تنها استقلال و پرسپولیس و فوتبال معطوف کرده است و توجهی به جوانان ندارد و ما در این زمینه از وزیر ورزش و جوانان گلایه داریم که یک کار اساسی در حوزه جوانان انجام نداده است. فراکسیون جوانان بارها آمادگی خود را اعلام کرده است که اگر آنها به حمایت مجلس نیاز دارند لایحه به مجلس ارائه دهند ما با تمام توان با آنها همکاری می‌کنیم.