kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
48 سال حبس و 425 میلیارد ریال رد مال و جزای نقدی

حکم متهمان پرونده نگین خودرو آفتاب اعلام شد

شعبه ۱۱۷۳ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران متهمان پرونده نگین خودرو آفتاب را جمعاً به ۴۸ سال و 6 ماه حبس، 425 میلیارد و 16 میلیون و 260 هزار ریال رد مال و جزای نقدی محکوم کرد.

بیش از یک سال پیش بود که برای شرکت نگین خودرو آفتاب که یکی از شرکت‌های لیزینگ خودرو بود به‌دلیل کلاهبرداری و انجام ندادن تعهدات، پرونده‌ قضایی تشکیل شد؛ در این پرونده حدود 5 هزار مالباخته وجود دارد که تا کنون نزدیک به 2 هزار و ۵۰۰ نفر شکایت خود را ثبت کرده‌اند. بر اساس حکم بدوی صادره، متهم ردیف اول پرونده به ۳۳ سال و شش ماه حبس و پرداخت ۴۰۰ میلیارد و ۵۳۰ میلیون و ۲۶۰هزار ریال معادل اموال تحصیل شده، محکوم شد. این متهم طبق ماده ۱۹ آئین دادرسی کیفری، محکوم به مسترد کردن اموال به مجموع شکات شرکت نگین خودرو آفتاب با در نظر گرفتن نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی است.همچنین متهم ردیف دوم این پرونده به‌اتهام مشارکت در تحصیل اموال و کلاهبرداری به 4 سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۸۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است.
متهم ردیف سوم نیز به‌اتهام مشارکت با متهم ردیف اول تحت عنوان قائم مقام شرکت نگین خودرو به 5 سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۸۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.متهم ردیف چهارم هم از سوی دادگاه به 4 سال حبس تعزیری و پرداخت مبلغ ۲۳ میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم  و متهم ردیف پنجم پرونده به تحمل یک سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.
متهم ردیف هشتم نیز به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد و دادگاه متهمان ردیف‌های ششم، هفتم، نهم و دهم را تبرئه کرد.به گزارش تسنیم، حکم صادره بدوی و قابل اعتراض در تجدید نظر است.