kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
برای افزایش بهره‌وری مصرف

یک مسئول دولتی: برق را گران کنید

مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران گفت: افزایش قیمت برق به طور قطع می‌تواند موجب ارتقاء بهره‌وری شود.

سیدحسین سجادی در گفت‌وگو با ایسنا درباره راهکارهای افزایش بهره‌وری و مصرف برق اظهار کرد:  افزایش قیمت برق به طور قطع می‌تواند موجب ارتقاء بهره‌وری شود چرا که بدون واقعی شدن قیمت انگیزه لازم برای مصرف‌کننده و تولیدکننده برای تحقق این امر به وجود نمی‌آید.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت برق به تنهایی پاسخگوی ارتقاء بهره‌وری نیست، اظهار کرد: باید در کنار این مسئله استانداردسازی نیز به عنوان یکی از ابزارهای مقرراتی، آموزش و آگاه‌سازی شکل بگیرد تا بتوانیم از این ابزار درست استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی‌های نو و کارآمد می‌تواند در ارتقاء بهره‌وری موثر باشد، گفت: استفاده از استانداردهای روز دنیا بسیار مهم و کارساز است لذا باید یک هدف‌گذاری برای رسیدن به استاندارد مطلوب داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران ادامه داد: باید بتوان استانداردها را ارتقا داد و در این مسیر نیز به بحث آموزش که موضوع بسیار مهمی است توجه کرد به طور کلی باید گفت اگر این چهار عرصه در کنار یکدیگر وجود داشته باشند می‌توان ارتقا بهره‌وری کشور را تضمین کرد.
سجادی در خصوص وضعیت بهره‌وری صنایع گفت: در حال حاضر بهره‌وری صنایع بالا نیست و می‌توان در این عرصه گام‌های موثری را برداشت اما با توجه به اینکه قیمت انرژی واقعی نیست همین میزان بهره‌وری فعلی نیز مطلوب است.
وی ادامه داد: هرچه بتوانیم به سمت مبحث نو و تکنولوژی‌های جدید سوق پیدا کنیم و از دانش روز دنیا بهره‌مند شویم می‌توانیم در توسعه‌های آتی و ارتقاء بهره‌وری نقش مهمی ایفا کنیم.
مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران با بیان اینکه بدون کمک وزارت نیرو و دانشگاه‌ها تا به حال کار پیش نرفته است، گفت: از این به بعد نیز ادامه کار به همین روال خواهد بود.