kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۹۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
امروز برگزار می‌شود

اختتامیه یادواره 115 شهید بخش کومله لنگرود

یادواره فرماندهان و ۱۱۵ شهید والامقام بخش کومله لنگرود که از هفته گذشته آغاز شده بود امروز با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

کمیل مطیع دوست مسئول ستاد برگزاری یادواره شهدای بخش کومله در گفت‌وگو با کیهان با اشاره به این که بخش کومله از توابع شهرستان لنگرود دارای 115 شهید والامقام است، اظهار داشت: بخش کومله بیشترین شهید را در منطقه تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، و شهیدان سردار حسین املاکی جانشین لشکر 16 قدس و نیز سیف‌الله عبدالکریمی از اساتید دانشگاه فردوسی مشهد پیش از انقلاب که در جریان انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید از شهدای شاخص کومله هستند.  وی در باره شهید سردار حسین املاکی گفت: رهبر معظم انقلاب 12 اردیبهشت ماه سال 1380 در دیدار با جوانان و فرهنگیان در مصلای رشت ضمن نام بردن از شهید املاکی این شهید را الگو دانستند.
گفتنی است رهبر معظم انقلاب در سخنان 12 اردیبهشت 1380 خود در جمع مردم رشت در این باره اظهار داشتند: «الگوی جوان لبنانی چه کسی است؟ حزب‌اللَّه لبنان از کجا جوشید؟ او روی کدام سرزمین رویید؟ الگوی او شمایید. او همین شعارهای شما را می‌دهد؛ همین کارهای شما را می‌کند؛ همان پیشانی‌بند شما را به پیشانی‌اش می‌بندد؛ مثل رژه نظامی بسیج، رژه می‌رود. بنابراین الگوی آن جوان، سرداران و رزمندگان شهیدی هستند که در خود گیلان امثال آنها را کم نداریم. آنها فداکاری و برای خدا حرف زدن و برای خدا کارکردن را از اینها یاد گرفتند. شهید املاکىِ شما - جانشین فرمانده لشکر گیلان - وقتی در میدان جنگ در معرض بمباران شیمیایی بود و بسیجىِ بغل دستش ماسک نداشت؛ او ماسک خودش را برداشت و به صورت بسیجىِ همراهش بست! قهرمان یعنی این. البته هر دو شهید شدند؛ اما این قهرمانی ماند؛ اینها که از بین نمی‌رود.»  مطیع دوست در ادامه گفت: از سال 74 ما در کومله هر سال یک هفته یاد این شهدا را گرامی می‌داریم و روز پنجشنبه نیز اختتامیه این یادواره با سخنرانی بزرگوارانی از اساتید حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.
گفتنی است یادواره شهدای کومله از 12 شهریور آغاز و طی این مراسم حاضران با قرائت زیارت عاشورا، برگزاری مراسم پرفیض دعای ندبه، همایش پیاده روی خانوادگی، حضور در فریضه نماز جمعه، برگزاری مراسم عصری با شعر مقاومت و....یاد شهیدان این منطقه را گرامی داشتند.