kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۹۴۱
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴

شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی امسال فقط با گذرنامه میسر خواهد بود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه تاکید کرد: شرکت زائران عتبات عالیات در اربعین امام حسین(ع) امسال فقط با ارائه گذرنامه امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی دیروز در نشست خبری در محل ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه، اظهار کرد: امسال اعزام زائران به عتبات عالیات تنها از طریق ثبت‌نام در سایت سازمان حج و زیارت انجام می‌شود و ستاد بازسازی عتبات عالیات در زمینه  اعزام زائران هیچ مسئولیتی ندارد.
وی با بیان اینکه مرزهای ایران با مشکل امنیتی رو‌به‌رو نیستند، گفت: به دلیل ناامنی در مناطق دیاله، بعقوبه، محمودیه و سه راه فلوجه برای اعزام زائران از مرز خسروی باید شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیری کند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه بیان کرد: ستاد عالی ساماندهی اربعین حسینی تشکیل شده و 9 کمیته در آن کار ساماندهی مراسم اربعین حسینی امسال را برعهده دارند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه اضافه کرد: ریاست این ستاد عالی را حجت‌الاسلام علی قاضی عسکر نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت برعهده دارد.
وی ادامه داد: با همکاری مسئولان عراقی مکان‌هایی در کربلا و نجف برای برپایی پایگاه شناسایی کرده‌ایم و آنها را در اختیار هیئت‌های مذهبی و زائران قرار می‌دهیم.
حسینی اعلام کرد: براساس هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات با گمرک، زائران می‌توانند اقلام مورد نیاز خود را از طریق مرزهای مهران و شلمچه بدون تشریفات گمرکی وارد عراق کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصر شیرین نیز از آمادگی کامل مجموعه اداره‌های مستقر در مرز و امکانات اقامتی این شهرستان برای عزیمت کاروان‌های زیارتی کشورمان به عتبات عالیات از مرز رسمی خسروی خبر داد.
نعمت‌الله نازپرورده به ایرنا افزود: مرز خسروی اکنون برای تردد زوار عتبات عالیات باز است.
وی اظهار کرد: 14 هتل و مهمانپذیر این شهرستان با ظرفیت یک هزار و 200 تخت برای پذیرایی زوار آماده است.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
همچنین به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استاندار خوزستان از تکمیل زیرساخت‌های سفر زائران عتبات عالیات تا اربعین حسینی خبر داد و پیش‌بینی کرد که در ایام متعلق به اربعین حسینی روزانه 100 هزار زائر از مرز شلمچه تردد کنند.