kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱

اعتصاب ، 1000 پرواز بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان را لغو کرد

اعتصاب خلبانان شرکت بزرگ هواپیمایی «لوفت‌هانزا» بیش از 1000 پرواز این شرکت را لغو و هزاران مسافر را سرگردان کرده است.

اتحادیه خلبان‌های شرکت «لوفت‌هانزا» که  اعتصاب خود را از صبح روز سه‌شنبه آغاز کرده‌اند دیروز (چهارشنبه) نیز به اعتصاب خود ادامه دادند.
 این سیزدهمین اعتصاب خلبان‌های شرکت لوفت‌هانزا در ۱۸ ماه اخیر به شمار می‌رود. اتحادیه خلبان‌های لوفت‌هانزا و مدیران این شرکت هنوز  نتوانسته‌اند بر سر دستمزد و مسائل مربوط به بهینه‌سازی فعالیت‌های شرکت به توافق نهایی دست یابند.
لوفت‌هانزا اعلام کرده بیش از ۱۰۰۰ پرواز این شرکت به علت ادامه این اعتصاب لغو شده و بیش از ۱۴۰ هزار مسافر نیز متضرر شده‌اند. این شرکت در سال ۲۰۱۴ میلادی به خاطر اعتصاب خلبان‌ها متحمل زیان و ضرر ۲۳۲ میلیون یورویی شده بود.
 روز سه‌شنبه  نیز هزاران کشاورز در«بروکسل» پایتخت اتحادیه اروپا با برپایی تظاهرات که به درگیری گسترده با پلیس نیز کشیده شد، در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی تظاهرات کرده بودند.
با گسترش  این تظاهرات پلیس بلژیک با استفاده از ماشین آب‌پاش، گاز اشک‌آور و باتوم به معترضان هجوم برد و سعی در متفرق کردن آنها کرد که با مقاومت کشاورزان روبه رو شد. کشاورزان با استفاده از تراکتورهایشان سعی در شکستن محاصره پلیس داشتند.
بیشتر شرکت‌کنندگان در تجمع اعتراضی دوشنبه از کشورهای بلژیک، فرانسه و آلمان بوده‌اند، اما عده‌‌ای نیز از انگلیس، ایرلند و سایر کشورهای اتحادیه اروپا اعم از ایتالیا، پرتغال و لیتوانی به آن پیوسته بودند. دیروز اما بلومبرگ اعلام کرد، علائم بحران در اقتصاد انگلیس نیز عیان شده است.
 طبق گزارش این رسانه آلمانی، صادرات انگلیس به کمترین میزان خود در 9 سال گذشته رسیده است. کارشناسان می‌گویند، وقتی اوضاع اقتصادی انگلیس، آلمان و بلژیک که اقتصادهای برتر اروپا هستند این‌گونه است، تکلیف سایر کشورهای اروپایی معلوم است!