kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۹۲۷
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰

چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای ترور 4 رهبر برجسته مقاومت

در پی اقدام آمریکا در درج نام چهار تن از رهبران مقاومت در فهرست به اصطلاح تروریستی، مقاومت فلسطین اعلام کرد واشنگتن با این اقدام به اسرائیل چراغ سبز ترور این رهبران را داد.
سرویس خارجی-

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به این اقدام آمریکا آن را محکوم کرد و گفت: «این اقدام غیراخلاقی و بیهوده است و تروریسم صهیونیستی را جسورتر می‌کند.»
«سامی ابوزهری» تاکید کرد: «این اقدام بی‌فایده است و هرگز مانع ما از انجام وظیفه ملی در حمایت از ملت فلسطین، مقابله با رژیم صهیونیستی و آزادسازی سرزمین فلسطین نمی‌شود.»
وزارت خارجه آمریکا سه تن از رهبران حماس و «سمیر قنطار» از اعضای حزب‌الله لبنان را به لیست تروریستی خود اضافه کرد.
دو تن از این افراد کسانی هستند که در مقابل آزاد کردن «گلعاد شالیت» سرباز اسرائیلی از سوی تل‌آویو آزاد شدند.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا اسامی این افراد، «یحیی سنوار»، «روحی مشتهی» و «محمد ضیف» است. سمیر قنطار که توسط رژیم صهیونیستی به حبس ابد محکوم شده بود، در تبادل اسیران بین تل‌آویو و حزب‌الله در سال 2008 آزاد شد.
حزب‌الله لبنان نیز ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا آن را «بی‌ارزش» دانست و گفت این مسئله نشان‌دهنده حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی است که این هم تازگی ندارد.
حزب‌الله تاکید کرد آمریکا قبلا نیز اسامی و سازمان‌های سیاسی زیادی را در لیست تروریستی خود قرار داده بود و این احکام فاقد هرگونه ارزش و اعتباری است.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین اما در واکنش به قرار دادن اسامی این رهبران مقاومت در لیست تروریستی تاکید کرد: «این اقدام به منزله چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای ترور رهبران حماس است.»