kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۶۸۲
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱

اخبار کوتاه

عملکرد مسئولان مخالف اقتصاد مقاومتی است
لطف‌الله فروزنده، قائم‌مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دولت به دنبال اجرای سیاست لیبرالی در کشور است، گفت: تنها گفتن و ارائه طرح اقتصاد مقاومتی از سوی مسئولان درست نیست، عملکرد مسئولان مخالف اقتصاد مقاومتی است.
کینه‌ تمام‌نشدنی فتنه‌گران از شهید آیت
اسدالله بادامچیان از اعضای حزب جمهوری اسلامی و از نزدیکان شهید حسن آیت در دوران مختلف مبارزات قبل از انقلاب اسلامی و دوران فعالیت وی در حزب جمهوری اسلامی در یادداشتی که در پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد، با اشاره به گزارش روزنامه اصلاح‌طلب شرق علیه این شهید نوشت: کینه‌ای که امثال اصحاب فتنه و نهضت آزادی‌ها و خطوط انحرافی با آیت داشته‌اند تا زمانی که این خطوط انحرافی و التقاطی باقی‌مانده‌ای داشته باشند، تمام‌شدنی نیست .
مجلس باید شجاعانه «برجام» را بررسی‌ کند
محمدنبی حبیبی گفت: بیانات صریح مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت و نیز اعضای خبرگان رهبری حکایت از نوعی بدعهدی آمریکایی‌ها دارد. مسئولان کشور به ویژه دستگاه دیپلماسی خارجی کشور باید اقدامات جدی در مورد «بد حرف زدن» آمریکایی‌ها به عمل آورند. وی با اشاره به نقش مجلس و وظایف خطیر این نهاد مردمی در تصمیم‌گیری‌های ملی و فراملی اظهار داشت: اصول قانون اساسی به ویژه اصل 77 اجازه نمی‌دهد مجلس از «برجام» برکنار بماند؛ مجلس شجاعانه باید در این وادی وارد عمل شود.
حمایت از مواضع صریح و شفاف ریاست مجلس خبرگان
جمع کثیری از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم طی بیانیه‌ای ضمن تشکر فراوان از مواضع صریح ریاست محترم خبرگان، از نمایندگان ملت، بررسی دقیق و عالمانه برجام را، به دور از هرگونه گرایش سیاسی خواستار شدند. در این بیانیه آمده است: امروز طلاب و فضلای قمی ضمن حمایت قاطع از منویات و مطالبات مقام عظمای ولایت و تقدیر و تشکر فراوان از مواضع صریح ریاست محترم خبرگان رهبری، حضرت آیت‌الله یزدی دامت افاضاته؛ بار دیگر و با صراحت بیشتر از نمایندگان ملت، بررسی دقیق و عالمانه برجام را، به دور از هرگونه گرایش سیاسی، مطالبه و پاسداری از خون شهدا، دستاوردهای انقلاب و معماری سدی آهنین در مقابل نفوذ استکبار در این کشور را خواستاریم.
برپایی 48 بیمارستان صحرایی در نقاط محروم توسط سپاه
سردار احمد عبداللهی معاون بهداشت و درمان سپاه در آیین افتتاح دومین بیمارستان صحرایی سپاه استان سمنان که با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولین، مدیران استان و شهرستان دامغان و اقشار مختلف مردم بخش امیرآباد در مسجد بقیه‌الله(عج) روستای حسن‌آباد دامغان برگزار شد، اظهار داشت:  تاکنون 48 بیمارستان صحرایی در نقاط محروم و کمتر توسعه‌ یافته روستایی استان‌های مختلف کشور برپا شده است.
وزارتخانه‌ها متن توافق را بررسی کنند
محمد سلیمانی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه مسئولان دولتی موافق بررسی برجام در مجلس نیستند، گفت:‌ رئیس بانک مرکزی باید در مورد رفع تحریم‌های بانک مرکزی و سایر بانک‌ها در توافق به مجلس تعهد بدهد. سلیمانی خاطرنشان کرد: هر یک از وزارتخانه‌ها باید به صورت جداگانه متن برجام را بررسی کنند تا مشخص شود که این توافق از ابعاد مختلف چه خطراتی را ممکن است متوجه کشور ما سازد که به نظر من طرف مقابل درصدد است در این توافق صنعت فضایی ما را متوقف کند.