kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
طبیب زاده :

معاونت زنان در ۲ سال اخیر برای کاهش اعتیاد دختران چه کرده است؟

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اعلام آمارهای غیررسمی کاهش سن اعتیاد دختران از سوی معاون امور زنان رئیس جمهور گفت: اگر از بقیه انتقاد می‌کنند باید پاسخ دهند که چرا در دو سال اخیر در این زمینه اقدامی انجام نداده‌اند؟

زهره طبیب زاده نوری با انتقاد از اعلام برخی آمارهای غیرفراگیر، گفت: معاون امور زنان ریاست جمهوری بارها در اظهارات خود مطرح کرده است که هنوز آمار درستی درباره کلیه مسائل زنان اعم از اعتیاد، زنان سرپرست خانوار، و آمارهای دیگر به تحقیق نداریم، بنابراین معاون امور زنان رئیس جمهور هم اطمینان چندانی به اطلاعاتی که به دستش رسیده است به عنوان یک کار آماری دقیق، ندارد و صرفا گزارش‌هایی بوده که به آنها رسیده است.
وی ادامه داد: بنابراین اساسا بیان گزارش‌هایی که پیامدهای سیاسی و اجتماعی برای کشور دارد در یک تریبون مانند صدا و سیما وقتی متکی به آمار قطعی نباشد به اعتقاد بنده کار پسندیده‌ای نیست به جهت اینکه اذهان عمومی را نسبت به موضوعی که ممکن است قطعیتی در مورد آن وجود نداشته باشد، نگران می‌کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است در سال‌های اخیر تعداد ازدواج دختران زیر سن قانونی و یا آمار دخترانی که در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند، افزایش پیدا کرده باشد اما ازدواج دختران زیر سن قانونی معمولا محدود به نقاط دور افتاده و شهرها و روستاهای بسیار کوچک و با بافت سنتی است و اصلا در شهرهای بزرگ و کلان‌شهرها شاهد این قبیل ازدواج در دختران پایین 13 سال نیستیم.
طبیب زاده به فارس گفت: هم اکنون آنچه که به عنوان یک نگرانی عمده مطرح می‌شود افزایش سن دختران مجرد بالای 30 سال است که به سمت تجرد قطعی حرکت می‌کنند. این آمارها به شدت نگران‌کننده است و گرنه آن قبیل ازدواج‌ها استثنائاتی است در مورد خانواده‌های به شدت سنتی و روستایی که در گذشته هم بوده و ممکن است هم اکنون نیز وجود داشته باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر تمام این آمارها در سال‌های اخیر افزایش داشته باشد دال بر زیر سؤال بردن عملکرد مسئول امور زنان است وقتی بودجه معاونت امور زنان یک باره بیش از دو برابر افزایش پیدا می‌کند باید بیان کنند با توجه به این افزایش بودجه برای هر دو معضل مطرح شده چه کارهایی انجام داده‌اند.
طبیب زاده افزود: افزایش معتادان دختر چیز جدیدی نیست. تعداد معتادان به دلایل مختلف در کشور افزایش پیدا کرده است که این امر طبعا دامن دختران و زنان را هم می‌گیرد اگر دغدغه معاون امور زنان این مسائل بود در بدو ورود می‌توانست با وزارت آموزش و پرورش موافقتنامه‌ای را منعقد کنند که موضوعاتی آموزشی و فرهنگی را در آن لحاظ کنند و از این طریق به وظیفه خود عمل کنند وقتی این موضوعات به عنوان یک معضل مطرح می‌شود باید بلافاصله اقدامات انجام شده را نیز مطرح می‌کردند.
وی ادامه داد: معاون رئیس جمهور در زمان اصلاحات هم در امور زنان فعالیت داشت بنابراین نا آشنا با مسائل امور زنان نبوده است و طبعا وقتی خودش را یک فعال سیاسی می‌داند که در امور زنان کارهای حقوقی انجام داده‌ است بنابراین با این مسائل آشنا است و باید در بدو ورود اولین موافقتنامه‌ای را که امضا می‌کردند برای حل این معضل باشد نه اینکه در موضع اپوزیسیون حضور پیدا کند و بگوید ما آمار زیادی از زنان کارتن خواب داریم که اگر در سال‌های اخیر این تعداد افزایش پیدا کرده است نقد به سایرین در این زمینه وجود دارد اما اگر معاون رئیس جمهور در امور زنان از بقیه انتقاد می‌کند باید به این سؤال نیر پاسخ دهد که چرا در دو سال اخیر در این زمینه اقدامی انجام نداده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: بله در تمام جوامع ناهنجاری وجود دارد و اینکه سن ناهنجاری‌ها پایین آمده باشد نیز عادی است چون دشمن در حال برنامه‌ریزی برای اضمحلال فرهنگی در کشور است و مسئولان هم در مقابل عملکرد دشمن خواب هستند و وقتی بیدار می‌شوند به عنوان اپوزیسیون نظام عمل می‌کنند؛ در این شرایط طبیعی است که نتیجه‌ای جز این حاصل نمی‌شود.