kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۶۷۶
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
دبیر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات:

روزنامه‌های «قانون» و «روزان» مجرم شناخته شدند

دبیر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات گفت: در جلسه دیروز دادگاه مطبوعات روزنامه «قانون» به اتهام نشر مطالب خلاف واقع به قصد اضرار به غیرو روزنامه «روزان» به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی مجرم شناخته شدند.

علی اکبر کسائیان گفت: در جلسه دیروز دادگاه مطبوعات که در شعبه‌های 3 و 7 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی حسین اصغر زاده و قاضی کاشانکی برگزار شد، به اتهام‌های دو پرونده روزنامه‌های «روزان» و «قانون» رسیدگی شد. وی ادامه داد: در این جلسه مهناز مظاهری مدیر مسئول روزنامه قانون به اتهام نشر مطالب خلاف واقع به قصد اضرار به غیر با اکثریت آرا مجرم شناخته شد، اتهام دوم این روزنامه افترا بود که با اکثریت آرا مجرم شناخته نشد.
دبیر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات ادامه داد: در ضمن هیئت منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف دانست.
به گزارش فارس، کسائیان افزود: پرونده دوم که در شعبه 3 دادگاه کیفری مورد بررسی قرار گرفت پرونده روزنامه «روزان» بود، که در نهایت شمسی پورمحمدی مدیر مسئول روزنامه روزان، به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی با اکثریت آرا مجرم شناخته شد و هیئت منصفه مطبوعات استان تهران متهم را مستحق تخفیف ندانست.